• پنج شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ -
  • 16/07/2020

از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه در تهران؛

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برگزار می شود

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. اهداف مهم این نمایشگاه عبارتند از: «معرفی ناشناخته‌های گردشگری به توریست‌های داخلی»، «پالس مثبت از بازار گردشگری ایران به آژانس‌های خارجی توریست فرست در ۸ کشور اروپایی و آسیایی درباره امنیت ایران» و «معرفی ابعاد بازار گردشگری به خارجی‌ها و آشنایی فعالان گردشگری داخلی با نحوه کار فعالان حوزه گردشگری در سایر کشورها» که در طی اجرای آن دنبال می‌شود.

پویا محمودیان، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری امسال با یک تفاوت برگزار خواهد شد که آن ادغام سی‌وسومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری است که به دستور وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این‌گونه اجرا خواهد شد. این نمایشگاه از ۲۳ بهمن‌ماه آغاز و تا ۲۶ همین ماه ادامه دارد که طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده لوح چهار شهر جهانی و برند گردشگری ایران که توسط صنعتگران صنایع‌دستی ساخته شده است، در این نمایشگاه رونمایی می‌شود. ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عنوان کرد: ۹۸۵ شرکت داخلی و ۴۳ شرکت خصوصی از طرف ۵ کشور و علاوه‌بر آن ۱۸ نمایندگی از طرف ۱۳ کشور خارجی دیگر در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.وی گفت: یکی از اهداف این نمایشگاه توسعه گردشگری داخلی است؛ زیرا با این کار می‌توانیم موجب توسعه گردشگری بین‌المللی در کشور نیز شویم. این نمایشگاه به صورت استان محور برگزار می‌شود که در هریک از غرفه‌های مربوط به استان‌ها با لباس محلی از بازدیدکنندگان استقبال می‌کنند و صنایع‌دستی خود را به نمایش می‌گذارند تا با این روش بتوانند گردشگران را برای سفر به استان خود ترغیب کنند.
تیموری تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم بگوییم که همه چیز گل و بلبل است، بلکه همه کشورها از جمله ایران از ویروس کرونا متاثر شده‌اند؛ اما متاسفانه کشور ما ۱۰تا۱۲اتفاق ناگوار را نیز پشت‌سر گذاشته است و در همین راستا نیز بازار گردشگری ما تحت تاثیر قرار گرفته است. تورهای ورودی به ایران صددرصد سفرهای خود را لغو نکردند، بلکه سفر به ایران را به زمان دیگر موکول کرده‌اند. این نمایشگاه بیشتر به علت افزایش سفرهای داخلی است که نوع شرکت کننده‌های آن نیز به شکلی است که پس از معرفی استان‌های مختلف مردم آن استان را به عنوان مقصد هدف خود قرار دهند. وی درباره برند گردشگری تاکید کرد: این برند از روی سایر برندها کپی‌برداری نشده است، بلکه با توجه به مطالعات علمی انجام شده و برند گردشگری شکل گرفته است. در واقع در برند ملی گردشگری کشور تمام صاحب‌نظران علمی و فرهنگی کشور روی آن بحث کرده و با تجمیع نظرات آنها به این برند دست یافته‌ایم. بنابراین نمی‌توان گفت این برند از روی برند جشنواره فیلم فجر کپی شده است.  خشایار نیکزاد، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی افزود: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ۱۳ سالن دارد که در آن ۹ کشور شامل ترکیه، مالزی، اندونزی، افغانستان، سوئیس، ویتنام، چین، روسیه و پاکستان در قالب شرکت‌های خصوصی یا نمایندگی در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد. در این نمایشگاه ۳۹۰ شرکت صنایع‌دستی، ۷۵ شرکت دیجیتال گردشگری، ۱۴۸ آژانس، ۷۲ هتل، ۱۲۴ بوم‌گردی و ۱۶۵ شرکت حمل‌ونقل حضور دارند. وی گفت: علاوه بر آن شرکت‌های خطوط زمینی، هوایی، ریلی، شرکت‌های مربوط به گردشگری مذهبی، رزرواسیون آنلاین و... نیز حضور دارند. در سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری انوع آموزش‌های مربوط به سفر، ایجاد اشتغال، آموزش‌های ویژه سفر، انواع وسایل سفر و انواع خودروهای مسافربری ارائه می‌شود. این نمایشگاه سال گذشته در مساحت ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع برگزار شد که امسال به ۴۶ هزار متر مربع افزایش یافته است.
اخبار مرتبط
نظرات شما