• چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ -
  • 20/03/2019

اخلاق انتخاباتی

نویسنده: سیدجواد زمانی/ معاون استان‌های اتاق ایران
یکی از مهم‌ترین تمهیدات آزادی و دموکراسی کشورها، بحث انتخابات و صحت و درستی برگزاری آن است که منجر به شور و هیجان در برهه‌ای زمانی در سطح کشور، منطقه و سازمان موردنظر می‌شود. انتخابات هنگامی منشأ اثر مثبت است که این هیجان به شعور تبدیل شود.
زیرا شور و هیجان چنانچه با تخریب همراه باشد، بدیهی است که منجر به نابودی اخلاق و پس از آن نابودی جامعه موردنظر (خواه در سطح کشور، استان و حتی یک شرکت کوچک خصوصی) می‌شود.  بخش خصوصی همواره منتقد دخالت دولت در انتخابات بوده است. درست است که این انتقاد بجاست، اما زمانی ارزشمند است که منتقد به گفته خود، اعتقاد و تعهد داشته باشد؛ بنابراین توجه و اهمیت دادن به اجرا و رعایت اخلاق، از مهمترین مسائل در کلیه مباحث اعم از مبحث منتهی به انتخابات است. حال که زمان انتخابات در بخش خصوصی رسیده، برخی از فعالان و اعضای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور، با نادیده گرفتن اخلاق حرفه‌ای، به تهمت و افترا نیز متوسل شده‌اند. نکته جالب بی‌اخلاقی‌ها، این است که بخش خصوصی با توجه به مقررات آن مدعی فعالیت و خدمت به فعالان اقتصادی بدون هرگونه چشمداشت و اخذ دستمزد هستند؛ مشخص نیست چنانچه فعالیت این افراد با پرداخت دستمزد بود، تخریب تا کجا پیش می‌رفت. باید بررسی شود آن دسته از کاندیداهای منتخب و اعضای هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور که در سطح فضای مجازی موجب ایجاد چالش‌های متعدد و بی‌اعتمادی جامعه اقتصادی و ورود و دخالت سازمان‌های دولتی به بخش خصوصی شده‌اند، چگونه در نظر دارند نسبت به فعالان اقتصادی خدمت کنند و منتقد عملکرد دولت می‌شوند
منبع:اقتصاد کرمان
اخبار مرتبط
نظرات شما