• جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ -
  • 26/02/2021

گزینه کارت به کارت حذف شد؟

اختلال در اپلیکیشن آپ

کاربران فضای مجازی از بروز اختلال در گزینه کارت به کارت اپلیکیشن آپ خبر می‌دهند و می‌گویند دیگر امکان انتقال وجه ندارند اما بر اساس توضیح هم‌بنیان‌گذار آپ، مشکل اکنون حل شده است و کاربران با به روزرسانی می‌توانند از این خدمت استفاده کنند.

بخش کارت به کارت اپلیکیشن آپ مدتی با اختلال مواجه شد. در واقع برخی از کاربران گزارش دادند که موقع استفاده از این اپلیکیشن همه مراحل را انجام می‌دهند اما در پایان، پیام خطا دریافت می‌کنند و پولی منتقل نمی‌شود.

برای برخی دیگر هم بعد از به روزرسانی این اپ، کلا گزینه کارت به کارت حذف شد یا کار نمی‌کرد. بعضی دیگر از کاربران هم می‌گقتند هنگام کارت به کارت پول، خطای ارتباط با سرور روی صفحه گوشی می‌آید.

موضوع بروز مشکل در آپ مورد توجه کابران توئیتر نیز قرار گرفته؛ کاربری نوشته است که این اپلیکیشن برای او اصلا «لود» نمی‌شود. کاربران دیگری هم از بروز خطا در آپ نوشته‌اند.

کاربری نوشته است این اپلیکیشن را حذف و دوباره نصب کرده و مشکل حل شده است اما فرد دیگری بعد از حذف، دیگر نتوانسته آن را نصب کند.

کاربری هم این گمانه را مطرح کرده که ممکن است حذف امکان کارت به کارت در آپلیکیشن آپ، به اجبار درگاه‌های بانکی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی و کد مالیاتی مرتبط باشد.

تحریم؛ عامل اختلال

اپلیکیشن آپ، متعلق به شرکت آسان پرداخت است. مهدی شهیدی، قائم مقام مدیرعامل این شرکت، در گفتگو با تجارت‌نیوز، دلیل اختلال رخ داده را چنین توضیح داد؛ شرکت آمریکایی ثبت‌کننده دامین «آسان‌پرداخت.نت»، ارائه خدمات خود را به این شرکت، بدون اطلاع قبلی متوقف کرده است؛ به گونه‌ای که از ساعت دو صبح سه‌شنبه ۳۰ دی، سایت دیگر در دسترس آسان‌پرداخت نیست.

به گفته او، زمزمه‌های توقف ارائه خدمات شرکت آمریکایی به مشتریان ایرانی از مدتی پیش شنیده می‌شد اما هیچ‌گونه هشدار رسمی‌ای، نه از سوی خود این شرکت و نه مجموعه واسطی که آسان پرداخت مشتری آن بوده است، ارائه نشده بود و خدمت‌رسانی به صورت ناگهانی، متوقف شد.

بر اساس توضیح هم‌بنیانگذار آپ، برای دیگر دامنه‌های آسان پرداخت، مشکلی رخ نداده چرا که کشور ثبت‌کننده آنها ایران درج نشده است اما به دلایل امنیتی، دامنه آسان‌پرداخت.نت باید با اطلاعات دقیق به ثبت می‌رسید تا امکان اعمال شاخص‌های SSL (گواهینامه امنیتی برای رمزنگاری داده‌ها در هنگام انتقال) وجود داشته باشد.

چرا دات.نت؟

شهیدی گفت: این اپلیکیشن زمانی که ارائه شد، بر مبنای پروتکل‌های امنیتی داخلی خود شرکت فعالیت می‌کرد اما بانک مرکزی و پلیس فتا خواستار بهره‌گیری از شاخص‌های SSL بودند و در آن زمان، تنها دامنه دات.نت آسان‌پرداخت از این گواهینامه برخوردار بود.

شهیدی گفت: با توجه به اینکه اکنون دامنه دات.آی‌آر شرکت آسان پرداخت نیز از گواهینامه SSL برخوردار است، نسخه‌ای از اپلیکیشن که روی این دامنه فعالیت می‌کند، جایگزین شده است و کاربران با به روزرسانی اپ می‌توانند از خدمت کارت به کارت بهره‌مند شوند.

او افزود: چه بسا که بهتر بود این تغییر، زودتر رخ می‌داد تا چنین اختلالی اتفاق نمی‌افتاد اما به هر روی، اکنون مشکل حل شده است و هیچ نگرانی‌ای نیز از نظر امنیت داده‌ها نیز وجود ندارد.

به گفته هم‌بنیانگذار آپ، اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی همراه اول، ایرانسل، رایتل، آسیاتک و شاتل، همکاری خوبی با این شرکت داشتند و زیردامنه‌های آسان‌پرداخت.نت را روی شبکه خود تعریف کردند؛ در نتیجه مشکل مشترکانی که از خدمات این مجموعه‌ها استفاده می‌کنند، به فاصله چند ساعت رفع شد.

اخبار مرتبط
نظرات شما