• چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ -
  • 24/07/2019

موارد مهم در خصوص تاسیس سالن زیبایی

بازگشایی یک سالن زیبایی گاها استرس آور بوده و به دلیل نیاز به حضور افراد مختلف در این سالن ها موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. در یک سالن زیبایی متخصصین مو، ناخن، رنگ مو و متخصصین زیبایی دیگری مشغول به کار هستند و برای بازگشایی یک سالن می بایست به تمامی این موارد توجه کرد.

در این مقاله به بررسی مواردی که برای بازگشایی یک سالن آرایشی نیاز است پرداخته شده و دکوراسیون مناسب آن نیز بررسی می شود.

تعیین بودجه

قبل از هر کاری و قبل از هر تصمیمی باید به بودجه خود دقت کنید. اگر تا حدی بود که بتوان با کمک آن وسایل مورد نیاز را تا حد رفع نیاز خریداری کرده وسالن زیبایی را اداره کرد، بودجه شما کافیست. دقت داشته باشید که در صورتی که تصمیم به باز کردن یک سالن زیبایی داشته باشید، افراد دیگری را هم استخدام خواهید کرد و باید به آن ها نیز حقوق دهید. پس ابتدا و قبل از هر کاری یک تخمین از هزینه های احتمالی به دست آورید.
هزینه اولیه برای تاسیس سالن زیبایی

رهن و اجاره ملک سالن زیبایی
دکوراسیون سالن زیبایی
هزینه خرید تجهیزات سالن زیبایی مثل سشوار، جکوزی مخصوص پدیکور، کامپیوتر
هزینه ساخت تابلو آرایشگاه
هزینه دوربین مداربسته جهت کنترل درب ورودی سالن زیبایی
هزینه خرید اقلام مصرفی مثل رنگ مو،شامپو،کاندیشنر و اقلام مصرفی تخصصی هر لاین. البته اگر قصد استخدام پرسنل درصدی را دارید نیازی نیست که اقلام مصرفی را شما تهیه کنید
بودجه تبلیغات

استفاده از یک تم مناسب برای دکور سالن زیبایی

در صورتی که بخواهید مشتری زیادی جذب کرده و مشتری هایتان از بودن در سالن زیبایی شما احساس رضایت داشته باشند، باید یک تم مناسب برای دکور خود انتخاب کرده و از رنگ ها و طرح های مناسبی استفاده کنید. تمام انتخاب های خود را روی کاغذ آورده و با چند نفر مشورت کنید. سپس  با توجه به بودجه و سلیقه خود تصمیم بگیرید. البته شرکت های مشاوره دکوراسیون که به صورت تخصصی در زمینه دکور سالن زیبایی فعالیت می کنند خیلی بهتر می توانند شما را راهنمایی کنند تا با استفاده از رنگ و نور مناسب محیط دلنشینی را برای مشتریان سالن زیبایی خود فراهم کنید.

 تجهیزات

یک لیست از تجهیزاتی که حتما باید خریداری کنید، تهیه کنید. در این مرحله نیازی به نگرانی در مورد محل قرار دادن لوازم نیست و تنها لیست وسایل ضروری را تهیه کنید. پس از تهیه لیست نیز به مراکز خرید مراجعه کرده و بار دیگر لیست خود را چک کنید تا چیزی از قلم نیفتاده باشد. در صورتی که یک وسیله خاص ضروری نبوده و مناسب بودجه شما نبود می توانید از آن عکس گرفته و مدتی پس از راه اندازی سالن زیبایی آن را خریداری کنید.البته  شرکتهایی که در زمینه دکوراسیون سالن های زیبایی فعالیت می کنند معمولا مسئولیت خرید و چیدمان تجهیزات را هم به عهده می گیرند.

برای راه اندازی یک سالن زیبایی معمولا وسایل زیر مورد نیاز است:

 صندلی میکاپ
آینه
صندلی اصلاح

مبل انتظار
صندلی پدیکور
تخت اپیلاسیون
کابین دوش
تخت ماساژ
 میز ناخن
سرشور
کمد وقفسه 
جالباسی و یا کمد لباس برای مشتریان
کامپیوتر
نرم افزار حسابداری
دستگاه کارتخوان
 تلویزیون
آب سرد کن

 انتخاب اسم سالن زیبایی

یکی از مهم ترین مراحل برای بازگشایی یک سالن زیبایی انتخاب اسم مناسب است. بنابراین باید اسمی انتخاب کنید که روی پوسترها، کارت های تبلیغاتی و در میان دیگر سالن ها متمایز بوده و آهنگ مناسبی نیز داشته باشد. 

 استخدام پرسنل

شغل آرایشگری در دسته فعالیت های خدماتی قرار دارد .پس موفقیت سالن زیبایی شما خیلی بستگی به کیفیت خدمات شما دارد و کیفیت خدمات بستگی به پرسنل سالن زیبایی شما دارد.بسیاری از سالن های زیبایی تازه تاسیس تا مدت زیادی درگیر استخدام آرایشگران حرفه ای و تکمیل کادر سالن زیبایی خود هستند. اگر استخدام دقیق و برنامه ریزی شده پیش نرود مدیر سالن زیبایی تا مدت زیادی در چرخه باطل بین پیدا کردن پرسنل حرفه ای و جذب مشتری گرفتار می شود.چرا که اکثر آرایشگران حرفه ای به صورت درصدی کار می کنند و تا زمانی که سالن زیبایی شما شناخته شود و مشتریان شما افزایش پیدا کند چند ماهی زمان می برد در این مدت درآمد پرسنل برایشان جذاب نیست و ممکن است همکاری خود را با شما قطع کنند و شما تا پیدا کردن پرسنل حرفه ای دیگرممکن است مشتریانی که از خدمات نفر قبلی راضی بوده اند را از دست بدهید.پس از مدت زمانی که سالن شما مشغول دکور شدن است تبلیغات خود را برای استخدام شروع کنید.می توانید با عضویت در شبکه اجتماعی مخصوص آرایشگران،تبلیغ استخدام خود را به گوش آرایشگران حرفه ای برسانید.

تبلیغات

از مهمترین مسائلی که قبل از افتتاح سالن زیبایی خود باید به آن فکر کنید تبلیغات است.

چگونه برای سالن زیبایی خود مشتری جذب کنم؟

چگونه مشتریان خود را حفظ کنم؟

چگونه مشتریان خود را افزایش دهم؟

کدام ابزار تبلیغاتی می تواند تاثیر بیشتری برای رونق کار من داشته باشد؟

چگونه تبلیغاتی را که انجام دادم ارزیابی کنم؟

اولین مرحله بعد از انتخاب اسم، طراحی لوگو سالن زیبایی شماست. اسم و لوگو سالن زیبایی شما، اولین نماینده شما است که احساس و اطلاعاتی را در ذهن مخاطب به وجود می آورد.حتما در انتخاب لوگو سالن زیبایی با چندین متخصصان تبلیغات و گرافیست صحبت کنید و توجه داشته باشید اسم و لوگو شما باید قابلیت ماندگاری طولانی را داشته باشد. اسم ها و طرح هایی که با مد عوض می شوند مناسب شما نیستند.

شعار تبلیغاتی سالن زیبایی
جمله کوتاه و مختصر که هدف اصلی مجموعه شما را به راحتی به گوش مخاطب برساند.

نمونه شعار تبلیغاتی
ما به زیبایی شما می اندیشیم
با ما همچون اثر انگشت خود منحصر به فرد باشید
با ما آرامش،سلامتی و زیبایی را در کنار هم تجربه کنید

تدوین کمپین تبلیغاتی سالن زیبایی

قبل از هر چیز تدوین بودجه برای تبلیغات ماهانه مهمترین تصمیم شماست.همانطور که شما تصمیم می گیرید ماهانه چه مقدار اجاره پرداخت کنید و متناسب با بودجه خود ملک سالن زیبایی خود را انتخاب می کنید.شما به عنوان مدیر یک سالن زیبایی ابتدا باید بودجه تبلیغاتی یک سال خود را مشخص کنید و سپس این بودجه سالانه را متناسب با بازار کاری خود در ماه های مختلف اختصاص دهید.شاید نیاز باشد در بعضی ماه ها تبلیغات بیشتر داشته باشید مثل ماه های بهمن و اسفند.


فضاهای تبلیغاتی مختلف و رسانه های مختلف را بررسی کنید و با کمک یک متخصص تبلیغات بودجه خود را در رسانههای مختلف تقسیم کنید. به عنوان مثال تبلیغات در مجلات، تبلیغات در فضای مجازی، تراکت، تیزر تبلیغاتی، اشانتیون و غیره را یادداشت کنید و به هر کدام این سبک تبلیغات درصدی از بودجه را اختصاص دهید. مثلا ممکن است مدیر یک سالن زیبایی به این نتیجه برسد که می خواهد 70 درصد بودجه تبلیغاتی خود را در فضای مجازی صرف کند و الباقی را به اشانتیون و تیزر تبلیغاتی اختصاص دهد.و شاید مدیر یک سالن زیبایی دیگر تصمیم بگیرد به نسبت مساوی در تمام رسانه های چاپی، مجازی و محیطی تبلیغات داشته باشد. تصمیم گیری درباره اختصاص بودجه تبلیغاتی به عوامل مختلفی مثل مکان سالن زیبایی شما و زمانی که در آن تبلیغات می کنید و رده سنی و تحصیلات قشری که مشتریان بالقوه شما را تشکیل می دهند بستگی دارد.

اخبار مرتبط
نظرات شما