• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
در دیدار هیات نمایندگان اتاق کرمان با شهردار کرمان بررسی شد؛

عقب ماندن کرمان از رالی جذب سرمایه

رئیس و جمعی از هیات نمایندگان اتاق کرمان در دیدار با سرپرست شهرداری کرمان به دلایل عقب ماندن کرمان از رقابت استان ها برای جذب سرمایه پرداختند و خواستار مشارکت شهرداری در طرح و برنامه های مرتبط با این هدف گذاری شدند...

رئیس اتاق کرمان در این نشست با اشاره به اینکه نتایج جستجوها در مرورگرها نشان می دهد که چندان تمایلی برای انتخاب استان کرمان به عنوان مقصد گردشگری وجود ندارد، گفت: مزایای گردشگری استان معرفی نشده در حالی که شهرداری ظرفیت های بسیاری برای معرفی هر چه بهتر این مزایا دارد. سیدمهدی طبیب زاده، با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری در اواخر بهمن ماه جاری در تهران، افزود: امیدواریم شهرداری کرمان حضور قدرتمند و فعالی را در این نمایشگاه داشته باشد تا بتوان به دستاوردهای بیشتری از این نمایشگاه دست یافت.
وی ادامه داد: طرح گردشگری کرمان 1404 برای معرفی بیشتر کرمان آغاز شده که با توجه به رویدادمحور بودن این طرح، به همکاری و کمک شهرداری برای معرفی بیشتر کرمان نیاز داریم. طبیب زاده، در ادامه به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در اردیبهشت‌ماه 1403 با عنوان کرمان آیدکس اشاره و اظهار کرد: همچنین خواستار همراهی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرمان در این همایش هستیم.
در ادامه این نشست نایب رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه ضرورت گردشگری بر کسی پوشیده نیست، گفت: استان با داشتن یک سوم آثار ثبت جهانی یونسکو به دلیل عدم معرفی و شناخت، نتوانسته مقصد گردشگری باشد. محمدرضا بهرامی اظهار کرد: با رونق گردشگری در استان، اشتغال ارزان بسیاری ایجاد خواهد شد که این اشتغال در کشاورزی و صنعت با چندین میلیارد تومان برای هر شغل امکان پذیر است.
وی ادامه داد: در ستاد سفر نوروز 1403 استان کمیته تبلیغات و بازاریابی را به ما واگذار کرده اند که قطعا این اقدام با همکاری شهرداری و صداو سیما بهتر انجام خواهد شد. بهرامی با اشاره به اینکه با کمک میراث فرهنگی و شهرداری برنامه های نوروزی در سطح شهر از قبل مشخص و اطلاع رسانی شود، خاطرنشان کرد: بعضی مسائل مانند کم نور بودن شهر در شب، نبود سرویس بهداشتی کافی در اماکن عمومی و وضعیت نه چندان مناسب پایانه های مسافربری باید برطرف شود.
عضو هیات رئیسه اتاق کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه کرمان در مقایسه با متوسط شهرهای دیگر مانند اصفهان، مشهد و... فاصله بسیاری دارد، افزود: باید با انتخاب الگویی استاندارد و صحیح، سرمایه گذاری لازم برای جبران عقب ماندگی های شهر انجام شود. عباس جبالبارزی خاطرنشان کرد: همچنین در بحث تفکیک زباله ها باید فرهنگ سازی به صورت جدی صورت گیرد زیرا ما مدیریت پسماند و قانون پسماند داریم اما تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است. وی در رابطه با واحدهایی که خارج از شهرک های صنعتی فعالیت دارند، گفت: درخواست می شود در مورد این واحدها ماده 50 قانون مالیات های مستقیم مبنی بر ممنوع بودن دریافت هر گونه عوارض اجرا شود.
در ادامه این نشست رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق کرمان به همکاری بخش کشاورزی با پروژه استحصال آبهای زیرسطحی شهر برای آبیاری باغات در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: از سال 1390 این قرارداد منعقد شد و هزینه های بسیاری برای این انتقال آب صورت گرفت اما در سال 1401 این میزان آب را به نصف کاهش دادند و در سال 1402 نیز بدون هماهنگی این آب قطع شده است. سیدمحمدرضا ترابی موسوی افزود: این آب که باغات کشاورزان خرد توسط آن آبیاری می شد و معیشت آنها وابسته به آن بود، کاملا به سازمان پارک ها داده شده و انشعاب کشاورزی قطع شده که به همین دلیل باغات در حال خشک شدن هستند. وی از سرپرست شهرداری کرمان درخواست کرد نشستی را برای بررسی این موضوع برگزار و آب سهمیه کشاورزی را برگردانند.
عضو هیات رئیسه اتاق کرمان در این نشست به همایش فرصت های سرمایه گذاری کرمان در اردیبهشت ماه 1403 اشاره و بیان کرد: همه مجموعه ها باید برای جذب سرمایه گذار و آوردن منابع در استان تلاش کنند که شهرداری در این همایش می تواند بسیار تاثیرگذار، عملیاتی و جذاب عمل کند. آرش علوی خاطرنشان کرد: کرمان در مقاصد گردشگری وجود ندارد و برای گردشگرانی که به استان می آیند نیز برنامه های خاصی در نظر گرفته نمی شود. وی ادامه داد: اتاق در مدرسه سازی با مسائلی روبرو می شود که باعث کندی در پیش روی فعالیت ها می شود که امیدواریم شهرداری در موارد مرتبط با مدرسه سازی که خیرین سرمایه خود را گذاشته اند، در تسهیل امور کمک کند.
عبور از روش های سنتی تامین مالی
 در ادامه این نشست سرپرست شهرداری کرمان استفاده از ظرفیت نخبگانی اتاق بازرگانی را ضروری دانست و گفت: اگر این ظرفیت در کنار شهرداری قرار گیرد، اتفاقات مطلوبی در شهر کرمان رقم خواهد خورد. محسن تویسرکانی، با بیان اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم، افزود: در چنین شرایطی باید از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه استان و بهبود شرایط بهره برد. وی ادامه داد: تلاش برای قرارگرفتن کرمان در مقاصد گردشگری ضروری است و برای این مهم باید تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط به‌ ویژه دستگاه‌های اقتصادی پای کار بیایند. تویسرکانی، ورودی‌های شهر کرمان را ویترین شهر دانست و گفت: در موضوعات ابتدایی شهر با مشکل مواجه هستیم؛ بنابراین، باید برای رفع مشکلات شهر با هم‌افزایی تلاش کنیم.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،سرپرست شهرداری کرمان بیان کرد: برای تأمین منابع مالی، روش‌های سنتی جواب نمی‌دهد بلکه باید به سراغ شیوه‌های جدید تأمین مالی و سرمایه‌گذاری برویم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10336
اخبار مرتبط
نظرات شما