• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
در بازار ارز چه خبر است؟

ورود سکه به کانال جدید

طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی امروز وارد کانال ۳۵ میلیون تومان شد و قیمت طلا ۱۸ عیار هم نزدیک به ۵۸ هزار تومان گران شد. در کنار طلا و سکه در بازار ارز چه خبر است؟...

در معاملات امروز (دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان و حواله دلار  نیز با نرخ ۳۹ هزار و ۸۶۴ تومان معامله می‌شود.
قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران هم با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۴۴۵ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۳ هزار و ۱۳۸ تومان رسیده است.
از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۶ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم  نیز با ثبات ۱۰ هزار و ۸۵۴ تومان است.
همچنین در صرافی ملی هم امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۴۹۱ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۰ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۵ هزار و ۹۸۱ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزار و ۴۴۵ تومان بوده است.
در کنار بازار رسمی، بنا بر ادعای معامله‌گران بازار ارز هرات امروز با ۵۸ هزار و ۷۵۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه ظهر بر روی ۵۸ هزار و ۹۵۰ تومان قرار گرفت.این قیمت در حالی است که روز گذشته قیمت دلار در هرات با ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شده بود.
فارغ از ارز ، امروز قیمت تتر با ۶۰ هزار و ۲۸۳ تومان به فروش رسید. بررسی ها نشان می دهد که کمترین قیمت دیروز ۵۶ هزار تومان و بالاترین قیمت دیروز ۶۰ هزار و ۳۹۰ تومان بوده است.
از قیمت دلار و تتر که بگذریم، بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت طلای جهانی امروز  تا ۲۰۸۸ دلار بالا رفت و ظهر در زمان تدوین این گزارش با ۲۰۸۵ دلار معامله شد که نسبت به روز قبل نزدیک به ۳ دلار رشد کرده است.
از سوی دیگر  امروز قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار داخلی ایران آرایش صعودی به خود گرفته بود. در همین رابطه سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز تا ۳ میلیون و ۴۵ هزار و ۴۰۰ تومان بالا رفت و ظهر با ۳ میلیون و 35 هزار و ۴۰۰ تومان نرخ گذاری شد که در مقایسه با روز قبل نزدیک به 53 هزار تومان گران شده است.
در کنار قیمت طلا، قیمت سکه امامی در سایت اتحادیه امروز با رشد ۸۰۰ هزار تومانی امروز وارد کانال ۳۵ ملیون تومان شد و به ۳۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید.
رشد قیمت ها در بازار طلا و سکه در حالی است که روز یکشنبه مرکز مبادله ارز و طلای ایران میزبان برگزاری نخستین جلسه حراج سکه طلا بود و طبق اعلام این مرکز  از تعداد ۱۲ هزار و ۸۷۷ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده در سامانه، با توجه به کف قیمت تعیین شده توسط عرضه کننده، یک هزار و ۱۱۸ قطعه سکه با میانگین قیمت ۱۱ میلیون و ۵۴۸ هزار  تومان به برندگان تخصیص داده شد. همچنین قرار است دومین حراج سکه طلای مرکز مبادله چهارشنبه ۱۶ اسفند برگزار شود.
از سوی دیگر نوسان صعودی قیمت ها در شرایطی است که نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرده که در حال حاضر بازار هیچگونه التهابی ندارد و هیچ جو خاصی بر آن حاکم نیست.
به گزارش اقتصادنیوز، برخی از فعالان بازار می گویند که دارایی های زیادی در دست مردم است و با توجه به سطح انتظارات تورمی احتمال تبدیل ریال به دارایی های با ارزش وجود دارد.
این نکته هم در حراج سکه و هم در انتشار اوراق با سود ۳۰درصدی مشخص شد. از سوی دیگر می‌توان مطمئن بود عرضه‌ سکه در این حراج، کفاف این همه تقاضا را نخواهد داد.بنابراین افراد به سراغ بازار دیگری خواهند رفت که در دسترس‌ترین آن، طلا و سکه و ارز خواهد بود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10719
اخبار مرتبط
نظرات شما