• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
آخرین وضعیت بازار دلار قبل از عید؛

موج تقاضا در بازار سکه

طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت طلا و سکه در بازار امروز صعودی شدند و در مرکز مبادله ارز و طلا هم نرخ دلار تا حدودی بالا رفته است...

فعالان بازار می گویند از امروز ۲۶ اسفندماه اکثر اتاق‌های معاملاتی تا پنجم فروردین بسته خواهد بود و بازار نیمه تعطیل است.
از سوی دیگر برخی از معامله گران مدعی هستند  با فرار سیدن ماه مبارک رمضان  حجم تقاضای ارز تا حدودی کم شده است.
همچنین سومین دلیل از نوسان محدود دلار از نگاه برخی از کارشناسان به اقدامات بازار ساز برمی گردد.در همین رابطه رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق در گفتگو با تسنیم  گفته دولت بر بازار آزاد ارز تسلط کامل دارد  و می خواهد نرخ ارز آزاد را در کانال ۵۰ هزار تومان نگه دارد.
البته در بازار رسمی، مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۳۶۹ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۴۵۶ تومان معامله می‌شود.
قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۲۲۰ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۴۸ تومان رسیده است.
از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۸۰۹ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۶ تومان است.
 در کنار مرکز مبادله، امروز در صرافی ملی قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار ۹۳۶ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۳ هزار و ۳۶۹ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۶ هزار و ۷۴۸ تومان و قیمت فروش یورو ۴۷ هزار و ۲۲۰ تومان بود.
فارغ از بازار ارز، امروز قیمت طلای جهانی تقریبا ۸ دلار از ارزش خود را از دست داد و با ۲۱۵۶ دلار به فروش رسید. در کنار طلای جهانی امروز قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۳۶ هزارو ۹۰۰ هزار تومان بالا رفت و به ۳ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت
همچنین طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر قیمت سکه امامی امروز ۱۰۰ هزار تومان گران شد و بر روی ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت.
تحلیلگران عامل شارژ قیمت سکه را تقاضای آخر سال می‌دانند؛ به‌عبارت‌دیگر برخی از فعالان بازار رشد قیمت سکه در روزهای اخیر را به تقاضای شب عید ربط می‌دهند. در همین راستا بررسی بازار در سال‌های اخیر گویای آن است که به طور معمول در روزهای پیش از عید افراد با اهداف مختلفی نظیر هدیه‌دادن یا تغییر شکل دارایی‌های خود، اقدام به خرید سکه طلا می‌کنند.
به گزارش اقتصادنیوز،از سوی دیگر، قیمت طلای 18 عیار نیز در ادامه روند صعودی چند روز اخیر خود، امروز هم رشد را تجربه کرد و تا لحظه تدوین این گزارش به 3 میلیون و 125 هزار و 800 تومان رسید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10833
اخبار مرتبط
نظرات شما