• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
در همایش روز ملی بیمه مطرح شد؛

خروج ۲۰۰۰ میلیارد تومان حق بیمه از کرمان

رئیس اتاق کرمان با اشاره به نقش موثر بیمه ها در توسعه اقتصادی استان،گفت: سالانه دو هزار میلیارد تومان حق بیمه دریافتی که عمده آن مربوط به شرکت های بزرگ اقتصادی کرمان است، به عنوان یک ثروت تولید شده از استان خارج می شود و باید برای باقی ماندن این پول در استان چاره ای اندیشید...

سیدمهدی طبیب زاده، در همایش روز ملی بیمه با اشاره به اینکه ضریب نفوذ بیمه یکی از شاخص های توسعه پایدار محسوب می شود، افزود: ضریب 1.4 نفوذ بیمه استان در شان و ظرفیت های کرمان نیست و شاید لحاظ کردن میزان وصولی بیمه در تولید ناخالص داخلی، شاخص صحیحی نباشد. وی ادامه داد: کرمان در تولید حق بیمه رتبه ششم را در کشور دارد اما رتبه ضریب نفوذ بیمه استان، بیست و هفتم کشور است که با توجه به این آمار باید تلاش شود که بیمه اختیاری افزایش یابد تا ضریب نفوذ و تولید ثروت نیز بیشتر شود.
طبیب زاده، اظهار کرد: حق بیمه وصولی از شرکت های بزرگ ظرف 48 ساعت از استان خارج می شود در حالی که می توان از این منبع عظیم برای کمک به سرمایه گذاری، سپرده و تجهیز منابع بانکی استفاده و به توسعه استان کمک کرد. رئیس اتاق کرمان خاطرنشان کرد: اتاق کرمان با درک نقش بیمه ها در توسعه اقتصادی فعالیت هایی را آغاز کرده که در این زمینه اولین انجمن نمایندگی‌های بیمه در استان کرمان را برای دفاع از حقوق این قشر تشکیل دادیم.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، وی بیان کرد: بیش از 4 هزار نفر در صنعت بیمه استان کرمان مشغول به کار هستند که معادل یک کارخانه بزرگ با سرمایه گذاری چند هزار میلیارد تومانی است. طبیب زاده بیان کرد: پیشنهاد شده یکی از جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان به مسائل صنعت بیمه پرداخته شود که مصوبات این شورا می تواند در شورای ملی و سپس در نشست هیات وزیران مطرح و به تصویب برسد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9674
اخبار مرتبط
نظرات شما