• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
بازارهای مالی در هفته سوم مردادماه با اقبال روبه‌رو شدند و همه آن‌ها بازدهی مثبتی را به ثبت رساندند. بازار سهام با رشد بیش ازپنج درصدی در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت.
در دومین هفته مردادماه که بازار طلا و ارز کم‌نوسان ظاهر شدند، بورس ۹۰ هزار واحد رشد کرد و بازدهی ۶٫۸ درصدی را برای سهامداران به همراه داشت.
بازارهای مالی در هفته اول مرداد ماه با اقبال روبه‌رو شدند و همگی بازارها بازدهی مثبت را به ثبت رساندند. سکه طرح جدید با رشد بیش ازپنج درصدی در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت.
بازارهای طلا، دلار، سکه و بورس هفته پایانی تیر را کم‌نوسان به پایان رساندند و می‌توان گفت که در یک هفته اخیر تقریبا هیچ یک از بازارهای گفته رشد یا افت قابل توجهی نداشتند.
به نظر می‌رسد بورس طی هفته‌های اخیر به روند تعادلی برگشته، بررسی بازدهی هفتگی بازارها نشان می‌دهد که در این هفته فقط «بازار سرمایه» رشد کرد و دیگر بازارها با افت ارزش مواجه شدند.
بازدهی سه ماهه بازارها در فصل بهار منفی بوده، بازارهای طلا، سکه، دلار و بورس اگر چه در خرداد رشد کرده‌اند اما چون میانگین بازدهی آنها در فروردین و اردیبهشت منفی بوده، در مجموع فصل بهار افت ارزش داشته‌اند.
برخلاف چند ماه گذشته که در جدول بازدهی هفتگی بازارها بورس همیشه با افت همراه بوده اما در این هفته تنها بازار مثبت «بورس» شد و دیگر بازارها افت کردند.
درمعاملات آخرین هفته خرداد 1400 در بورس منطقه‌ای کرمان تعداد 70 میلیون و 764 هزار سهم به ارزش بیش از 212 میلیارد و 10 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته 27 درصد رشد داشته‌است.
در هفته‌ای که گذشت ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی بیشتر از نیم درصد رشد داشت و در مجموع ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به هفته پیش پیدا کرد.
بورس کالای ایران با برگزاری ۱۸ دوره آموزشی رایگان در حوزه‌های مختلف معاملاتی و ابزارهای مالی به استقبال تابستان ۱۴۰۰ می‌رود.
دیروز سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۰ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان رسید و امروز ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ هم با روند افزایشی که داشت به ۱۰ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان رسید و ۳۰ هزار تومان نسبت به دیروز افزایش یافت.
بازار سهام پس از طی یک سال تاریخی و پر فراز و نشیب همچنان به امید اتخاذ تدابیری دارد که منجر به صعود دوباره شاخص شود؛بازاری که بازدهی اش از ۴۶ درصد در تیر ۹۹ به ۳ درصد در اردیبهشت امسال رسیده است...
عضو ناظر شورای عالی بورس گفت: سود انباشته شرکت‌های سهام عدالت در استان‌ها در حال حاضر بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است و انتخابات سهام عدالت مهم‌ترین انتخابات اقتصادی کشور پس از انقلاب محسوب می‌شود.
در سومین هفته از آخرین ماه سال ۹۹، سرمایه‌گذاران در سه بازار مالی با زیان روبرو شدند این درحالی است که آمارهای بورس اوراق بهادار نشان می‌دهد شاخص بورس این هفته ۲٫۷ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: با اتفاقاتی که اخیرا رخ داد همگان به این جمع بندی رسیدند که قیمت‌گذاری دستوری در بورس امکان پذیر نیست و در حال حاضر در بورس کالا، هیچ کالایی مشمول قیمت‌گذاری دستوری نیست.
چهاردهمین شعبه سوپرمارکت مالی ایران در کرمان افتتاح شد.رئیس اتاق بازرگانی کرمان، در آیین گشایش این طرح گفت: تاکنون بازار سرمایه در تامین مالی پروژه های استان کرمان فعالیت چندانی نداشته است....
در معاملات دومین هفته بهمن ۹۹ در بورس منطقه ای کرمان تعداد 33 میلیون و 705 هزار سهم به ارزش بیش از 602 میلیارد و 206 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت، که نسبت به هفته قبل از آن 24 درصد کاهش داشته‌است.
مشارکت بسیار پایین در عرضه اولیه «کزغال» نشان‌دهنده اعتماد از دست رفته سهامداران به بازار سهام است.بیستمین عرضه اولیه فرابورس ایران در سال ۹۹‏ ‏برای زغال سنگ پروده طبس انجام شد،اما این عرضه اولیه با مشارکت عمومی همراه نبود...
با رای اعضای شورای بورس، رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار مشخص شد. اولویت ها و برنامه های رئیس جدید سازمان بورس چیست؟.
از ابتدای امسال تا پایان دی بیشترین بازدهی مربوط به بورس با ۱۲۴ درصد رشد و کمترین بازدهی مربوط به بازار مسکن بود که ۲۷ درصد رشد کرد. اما خودرو توانست جایگاه فلزات طلایی را رده دوم جدول بازدهی ۱۰ ماه بگیرد و عنوان دومین بازار سودده را کسب کند.
صفحه 1 صفحه بعدی