• پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024

  • پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 25 April 2024
از اواسط سال گذشته و در شرایطی که تقاضا برای ساخت مسکن در تهران به‌شدت کاهش پیدا کرده بود، آمارها از افزایش رغبت سرمایه‌گذاران برای ساخت‌وساز مسکونی در سایر شهرستان‌ها حکایت داشت؛ اما حالا آمارهای جدید حاکی از آن است که این افزایش رغبت بیش از یک فصل دوام نداشته و تولید مسکن در سایر شهرستان‌ها نیز کاهش پیدا کرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی از تمدید زمان ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان تا پایان مهر ماه خبر داد. محمود محمودزاده اظهار کرد: پس از اعلام زمان آغاز ثبت اطلاعات ملکی خانوارها از ۱۹ فروردین ماه، دو ماه فرصت داده شد تا ساکنین نسبت به ثبت نام اقدام کنند. اما بسیاری از خانوارها نیاز دارند تا به کافی‌نت‌ها مراجعه کنند...
اگر کسب‌و‌کارتان کوچک است، ممکن است به این فکر کنید که باید دفتر خود را بخرید یا اجاره کنید. این یکی از اولین سوالاتی است که در ذهن کسانی که می‌خواهند کسب‌و‌کار راه بیندازند، ایجاد می‌شود. معمولا پاسخ صحیح به این سوال این است که «بستگی دارد». در هر صورت خرید یا اجاره ملک هر کدامشان منافع و مضراتی دارند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور ایجاد هم‌افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن با تشکیل «صندوق ملی مسکن»موافقت کردند.
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در گفت و گویی به تشریح کارکرد، چگونگی خرید و فروش و قیمت گذاری اوراق سلف موازی مسکن پرداخت.
هزینه ساخت هر مترمربع مسکن ملی در حالی ابتدای امسال از سوی متولی بخش مسکن حول و حوش ۳ میلیون تومان اعلام شد که سازنده‌های مسکن هم‌اکنون از افزایش این میزان خبر می‌دهند و در عین حال به متولی مسکن ملی توصیه می‌کنند افزایش هزینه‌ها را به اطلاع پیش‌خریداران این واحدها برساند.
بر اساس هزینه های سه ماهه دوم سال جاری میانگین قیمت هر متر مربع مسکن ملی ۲.۷ میلیون تومان درنظر گرفته شده که به استان‌ها ابلاغ شده است.
رویداد شتاب (استارت آپی) سازه های نوین توسط مرکز نوآوری تکنولوژی های پیشرفته ساختمانی، علمی کاربردی جهاددانشگاهی کرمان برگزار شد.
رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک کرمان درباره وضعیت بازار مسکن گفت: در حال حاضر بازار مسکن ناپایدار است و عدم ثبات قیمت ها باعث شده خریداران و فروشندگان قدرت تصمیم گیری نداشته باشند.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ تسهیلات یک ساله وام ودیعه مسکن ۱۳ درصد و تسهیلات سه ساله ۱۲ درصد است، گفت: در طرح یک ساله، صرفا ۱۲ قسط پرداخت و در سررسید اصل وام به بانک عودت می‌شود که در این قالب، اقساط وام در تهران ۵۴۲ هزار تومان،در کلانشهر‌ها ۳۲۵ هزار تومان و در سایر شهر‌ها ۱۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: یکهزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح‌های مختلف از جمله مسکن مهر و اقدام ملی مسکن در مرحله بهره برداری قرار گرفته که۲۳ مرداد جاری با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری افتتاح می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی در برنامه متن حاشیه شبکه ۳ سیما به بیان جزئیاتی از تسهیلات کمک‌هزینه ودیعه مسکن پرداخت و افزود: قرار شده است، کمیته تأمین منابع ستاد ملی مبارزه با کرونا با محوریت بانک مرکزی، اقدامات لازم در این خصوص را مدنظر قرار دهد و بخشی از منابع ۷۵ هزار میلیارد تومانی که برای مبارزه با کرونا تخصیص داده شده است را برای کمک به مستاجران نیازمند در نظر گیرند.
با انتخاب اعضای هیات موسس،روز گذشته «بورس املاک» به‌عنوان پنجمین بورس ایران متولد شد.بر اساس این گزارش،شاهین چراغی رییس هیات مدیره بورس کالا به عنوان نماینده توامان دولت و بخش خصوصی،محسن ضرابی و قباد چوبدار به نمایندگی از بخش خصوصی، ماشا الله عزیزی به عنوان نماینده بخش تعاون و سه نماینده از بنیاد مستضعفان،ستاد اجرایی فرمان امام و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به عنوان اعضای هیات موسس بورس املاک ایران انتخاب شدند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان جزییات طرح اقدام ملی مسکن در کرمان را تشریح کرد.علی حاجی زاده در جلسه شورای مسکن استان کرمان اظهار کرد: تا امروز در مراحل مختلف ثبت نام، در کل استان کرمان ۴۴ هزار و ۳۳۳ نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند که ۱۰ هزار و ۶۹۷ نفر افرادی هستند که به وسیله آموزش و پرورش و وزارت دفاع به راه و شهرسازی معرفی شده اند.
اقتصاد کرمان: رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمان در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران حاضر شد تا پاسخگوی سوالات رسانه ها و افکار عمومی در ارتباط با مسایل مربوط به عملکرد این نهاد باشد.علیرضا گلستانی در جمع خبرنگاران به تشریح وضعیت کنونی اجرای آیین نامه «مجری ذی صلاح» در استان پرداخت و تاکید کرد: بحث مجری ذی صلاح به عنوان یکی از چالش های پیش روی صنعت ساختمان، لازم بود با دقت و جدیت اجرا شود تا مسوولیت ها در این حوزه مشخص شود و در جایی ثبت شود که چه کسی ساختمان را اجرا کرده و باید پاسخگو باشد.
دفترمطالعات زیربنایی مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی با عنوان درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا (۴۸) اثرات شیوع ویروس کرونا بر سیاست های حمایتی از مستأجران آورده است؛ هم زمان با شیوع ویروس کرونا کووید-19 تقریباً در همه کشورهای جهان وضعیت اضطراری ایجاد و فعالیت های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و غیره به تعطیلی کشیده شد.
دولت در ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازار اجاره مسکن دو سازوکار کرونایی تصویب کرد. موجرها براساس این مصوبه باید تا اطلاع ثانوی - سه ماه بعد از اعلام شرایط عادی غیرکرونایی در کشور - اجاره‌نامه‌ها را تمدید کنند؛ به‌طوری‌که سه نرخ مجاز برای میزان افزایش اجاره‌بها در قراردادهای تمدیدی در تهران، کلان‌شهرها و سایر شهرها اعلام شده است. این مصوبه با استناد به تجربه مشابه در کشورهای مختلف، ابعاد نامرئی دارد و نیازمند تصمیمات مکمل است. هزینه اجاره مسکن با نرخ مجاز در ۳۱ استان محاسبه شده است.
براساس گزارشی که روز گذشته درخصوص تحولات کشوری بازار مسکن از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد بازار مسکن کشور ابتدای امسال با سطح میانگین قیمت ۴ میلیون و۸۵۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع واحد مسکونی آغاز شد.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام اینکه در شهر سیرجان استان کرمان، تعدادی از واحدهای مسکونی اقدام ملی به اتمام رسیده و در روزهای آتی اولین افتتاح‌های اقدام ملی مسکن انجام خواهد شد، گفت: براساس ابلاغیه‌ سازمان زمین و مسکن، اداره کل راه و شهرسازی استان‌ها مکلف هستند اراضی شناسایی شده برای احداث مسکن ملی را در شهرهای کوچک در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند.
میانگین متراژ واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کمتر از ۱۰۰هزار نفر بین ۸۰تا ۱۰۰متر است که پیش بینی می شود قیمت هر واحد ۳۰۰تا ۳۵۰میلیون تومان باشد. به هر واحد ۱۰۰میلیون وام تعلق میگیرد، لذا باید ۲۰۰تا ۲۵۰میلیون تومان برای هر خانه هزینه شود.
صفحه 1 صفحه بعدی