• چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ -
  • 20/03/2019

با اینکه شرکت یاهو دیگر یکی از پیشتازان اینترنت دنیا نیست، اما مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های آن مثل یاهو فاینانس (Yahoo Finance) و یاهو اسپورتس (Yahoo Sports) هنوز ترافیک آنلاین متناوبی دارند. طبق اعلام شرکت تجزیه و تحلیل ComScore، دارایی‌های اینترنتی یاهو در آوریل ۲۰۱۷ حدود ۲۰۰ میلیون بازدیدکننده داشته‌اند که از این نظر، بعد از فیس‌بوک و گوگل در رده سوم قرار می‌گیرد. کارشناسان می‌گویند همین تعداد مخاطب گسترده باعث شد یاهو با وجود عقب‌ماندن در عرصه رقابت‌، توجه شرکت مخابراتی ورایزون را برای تملک آن، جلب کند.
وزیر ارتباطات با اشاره به فعالیت‌های ناسالم در حوزه الکترونیکی و با بیان این‌که با همکاری معاونت حقوقی رئیس جمهوری، کمیته‌ای برای جلوگیری از فیلترینگ تشکیل شده است گفت: واقعیت این است که امروز با توجه به تسهیلات نظام پرداخت الکترونیکی، زیرساخت بسیاری از کسب‌وکارهای مجازی هم می‌تواند همین بستر باشد. همانطور که در حال حاضر سایت‌های شرط‌بندی و یا فیلترشکن‌ها از همین زیرساخت‌ها استفاده می‌کنند.
همزمان با افزایش بهره‌گیری از گوشی‌های هوشمند برای گشت و گذارهای اینترنتی دغدغه حفاظت از اطلاعات شخصی ذخیره شده افزایش یافته است، به ویژه آن که برخی از کاربران از گوشی‌های خود برای پرداخت‌های بانکی و آنلاین از طریق شبکه‌های عمومی اینترنت استفاده می‌کنند.
صفحه 1