• چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024

  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به همراه جمعی از معاونین و مدیران شرکت از پروژه کارخانه بازیابی هماتیت در منطقه گل‌گهر بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه برای عملیات تست و راه‌اندازی در سال جهش تولید قرار گرفت.
شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با هدف برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده، سهامداران خود را فراخواند.
حیدر ضیغمی مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط عمومی شرکت مس در بازدید از نمایشگاه جنوب شرق کرمان با اشاره به تأکید دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس بر استفاده همه‌جانبه از ظرفیت نمایشگاه جنوب شرق در برگزاری نمایشگاه‌ها و مراسمات ملی، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی و ارائه توانمندی‌های استان کرمان گفت: در این راستا باید تعامل با مدیران استانی و بخش خصوصی با هدف معرفی ظرفیت‌ها و استفاده هر چه بیشتر از قابلیت‌های این نمایشگاه در توسعه و آبادانی استان کرمان بیشتر شود.
نشست تخصصی پایش تولیدات صنعتی و معدنی با حضور معاونان و مدیران کل وزارت صمت با هدف رصد مستمر وضعیت صنایع کشور برگزار شد.معاون امور صنایع وزارت صمت در جریان این نشست با نگاهی به وضعیت 44 کالای منتخب صنعتی و معدنی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حساس کشور ضروری است صیانت از تولید با رویکرد نظارت مستمر بر فرآیند تولید صنایع استراتژیک در دستور کار قرار گیرد.
شنیده ها حاکی از این است که شرکت «کرمان موتور» از شنبه هفته آینده کمپین جدید تبلیغاتی و اینستاگرامی خود را با موضوع جک T8 آغاز می کند. با توجه به اینکه سال گذشته تصاویری از پیکاپ T8 در کرمان موتور مشاهده شد، احتمال آن زیاد است که در ماه های آتی این خودرو به بازار عرضه شود.
آیین بهره برداری از 1500 هکتار فضای سبز مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان با حضور دکتر پورمند مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو) میدکو در محل این مجتمع،برگزار شد.
در میان بخش‌های مختلف اقتصادی، «معدن» متورم‌ترین بخش اقتصادی کشور بوده که تورم تولید در این بخش در زمستان سال ۹۸ نسبت به زمستان سال ۹۷، معادل ۳۳٫۳ درصد افزایش یافته است.
به‌دنبال حذف چهار صفر از واحد پولی کشور، خط تولید «سکه‌زنی» در شرکت «صنایع مس شهید باهنر»بعد از دو سال به مدار تولید بازمی‌گردد. با تصویب لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور مقرر شد که واحد پول ایران از ریال به تومان (برابر با ۱۰۰ قران) تغییر کند.
ایجاد خوشه‌های صنعتی به‌‌عنوان رویکردی نوین جهت توسعه صنایع کوچک و متوسط طی سه دهه اخیر مورد توجه صاحب‌نظران و برنامه‌ریزان توسعه صنعتی قرار گرفته است. در بسیاری از کشورهای جهان، بنگاه‌های کوچک و متوسط با مزایایی که از طریق خوشه‌سازی کسب‌ کرده‌اند، توانسته‌اند به‌عنوان مهم‌ترین بخش از اقتصاد مطرح شوند.
با هدف تحقق اهداف کلان بخش معدن و جذب سرمایه بخش خصوصی در اجرای طرح های این بخش، از سال 95 تاکنون 26 هزار و 500 میلیارد تومان از طرح های ایمیدرو و ایمپاسکو با مدیریت و نظارت ایمپاسکو به بخش خصوصی واگذار شده است.
پیرو مجوز فعالیت و درخواست «صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی سهم آشنا یکم» مبنی بر بازارگردانی سهام «مجتمع تولیدی نیلی صنعت کرمان» در نماد معاملاتی «غنیلی1 » قابل معامله در بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس ایران به اطلاع می رساند؛بازارگردانی سهام شرکت مذکور با استفاده از روش مبتی بر حراج از امروز سه شنبه 30 اردیبهشت 99 آغاز شد.
دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در دیدار با معاونان و مجریان طرح‌های توسعه شرکت مس گفت: آینده اقتصادی هر شرکتی به توسعه‌هایش گره خورده است و این حوزه با توجه به این‌که زمینه‌ساز جهش تولید است تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود.
از زمان تاسیس گروه صنعتی بارز به‌عنوان اولین کارخانه تایرسازی در ایران سالیان زیادی می‌گذرد. در این سال‌ها بارز به واسطه تولید محصولات با کیفیت و انتقال تکنولوژی‌های روز دنیا به کارخانه‌ها، رفته رفته جایگاه خود را در بازار تایر ایران تثبیت کرد، اما موفقیت بارز تنها با این دو تاکتیک به دست نیامد و شگرد این گروه صنعتی «متولد کرمان» برای موفقیت، تنوع محصولات و تعریف برنامه استراتژیک ۳۰ساله بوده است...
معاون عملیات امور تغلیظ مجتمع مس سرچشمه گفت: با گذشت کمتر از دو ماه از آغاز سال جدید، افزون بر ۱۰۹ هزار تن کنسانتره مس در معادن مس سرچشمه تولید شد که رشدی معادل ۶ درصد فراتر از برنامه پیش‌بینی شده را نشان می‌دهد.
محراب احمدیان مدیرعامل شرکت صنایع مس افق کرمان با اعلام این‌که امروز 28 اردیبهشت‌ماه آگهی استخدام حدود 300 نیروی جدید در شرکت افق و شرکت‌های زیرمجموعه در سایت «کاراسا» اعلام می‌شود گفت: همچنین نتایج آزمون استخدامی پیشین این شرکت که با هدف جذب 500 نیروی جدید در سال 98 برگزار شده بود با سه برابر ظرفیت (1500 نفر) امروز 29 اردیبهشت‌ماه ساعت 16 در سایت کاراسا (http://karasa.ir) اعلام می‌شود.
تحریم و بسته شدن مرزهای کشورها، ضربه سنگینی را به اقتصاد و صنعت یک کشور وارد می‌کند. شرکت صنایع مس شهید باهنر به عنوان اولین مجموعه متمرکز و مجهز تولید محصولات جانبی در شرایط سخت اقتصادی،نمایی دیگری از فعالیت خود را به نمایش گذاشت و در جهت خودکفایی کشور در میزان فروش و تولید محصولات جانبی مسی و آلیاژی رکوردهای مطلوبی را به ثبت رساند.
حسب نظر مقام معظم رهبری، امسال به‌نام جهش تولید نامگذاری شده است، جهشی که جز با رفع موانع تولید، امکان‌پذیر نخواهد بود. یکی از موانع با اهمیت در زنجیره فولاد، چالش قیمت‌گذاری بین دو قسمت زنجیره فولاد؛ یعنی معدن و تولیدکنندگان فولاد است. چالشی که شاید با توجه بیشتر به منافع کشور و نه تمرکز بر افزایش منافع بنگاهی، مرتفع می‌شود.
جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با شاکری مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان کرمان دیدار و گفتگو کرد.
علیرضا عکاف زاده پس از حدود دو دهه مدیریت موثر در مجتمع فولاد مشیز بردسیر از مدیرعاملی این مجموعه کناره گرفت و سکان هدایت این مجموعه در جایگاه مدیرعامل را به مهندس «محمد ستوده بحرینی» واگذار کرد.بر اساس این گزارش،دکترعکاف زاده همچنان به عنوان ریاست هیات مدیره در این بنگاه اقتصادی موفق استان که از پیشگامان صنعت فولاد در جنوبشرق کشور است،حضور خواهد داشت.
هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) از میزان پیشرفت فیزیکی طرح های توسعه ای و در دست اقدام و بهره برداری خود تا پایان فروردین 99 گزارشی ارائه داد.
صفحه 1 صفحه بعدی