• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
خبر داغ برای طلا فروشان؛

قیمت دلار و سکه اصلاح شد

در بازار امروز با کاهش قیمت دلار ، قیمت سکه امامی نیز اصلاح شد .همچنین ثبت سرمایه طلافروشان در سامانه تجارت فعلا سه ماه تعویق افتاد...

در بازار امروز یکشنبه ۱۰ دی ماه بازار سکه شاهد فراز و فرود قیمت سکه امامی بود . این فلز گران بهای داخلی روز گذشته به دنبال افزایش قیمت دلار مسیر صعود را در پیش گرفت و تا مرز ۲۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بالا رفت.
در  شروع معاملات امروز هم سکه به مسیر افزایشی روز قبل ادامه داد و به ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید اما در ادامه نزولی شد و با ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسد که در مقایسه با روز شنبه ۵۰ هزار تومان پایین تر بود. در بازار طلا هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در حدود ۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و۶۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز شنبه تقریبا ۷ هزار تومان ارزان شده بود.
همچنین امروز برخی ها در فضای مجازی مدعی بودند که بازار طلا بازگشایی شد.چند روز قبل بود که در فضای مجازی خبر اخذ مالیات ۲۵ درصدی طلا و به دنبال آن بازار شایعات داغ شد و همین امر موجب تعطیلی بازار طلا شده بود. همچنین امروز برخی از معامله گران می گفتند بازار طلا احتمالا به خاطر روز مادر به زودی کاملا بازگشایی خواهد شد.
در همین راستا رئیس اتحادیه طلا اعلام کرده ثبت سرمایه طلافروشان در سامانه تجارت  فعلا سه ماه تعویق افتاده  و بازار طلا در حال بازگشایی است. نادر بذر افشان د رمورد ثبت  کد ملی  آب پاکی را را روی دست طلا فروشان ریخت و گفته در سامانه جامع تجارت الزام وجود داشت که کد ملی خریدار طلا دریافت شود ولی با توجه به اینکه اجرای این سامانه فعلاً به تعویق افتاد بنابراین فعلا کد ملی خریداران طلا دریافت نمی شود.
در کنار اخبار تعطیلی و بازگشایی خبر هک اسنپ فود و گمانه زنی ها درباره امنیت اپلیکیشن ها و سامانه های فعال در کشور یکی از موضوعاتی است که معامله گران طلا  به آن اشاره داشتند.
فارغ از بازار طلا و سکه، امروز قیمت دلار در تهران با گپ منفی باز شد.اسکناس آمریکایی که در معاملات نقدی روز گذشته در حدود ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شده بود در بازار امروز با ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و در نیمه ظهر برروی ۵۰ هزار و ۳۸۰ تومان قرار گرفت.
به گزارش اقتصادنیوز،از سوی دیگر قیمت دلار هرات امروز با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر تا ۵۰ هزار و ۵۰ تومان پایین آمد. این قیمت در حالی است که روز گذشته قیمت دلار در هرات با ۵۰ هزار و ۱۲۰ تومان بسته شده بود.نرخ حواله درهم نیز امروز اعلام نشد. قیمت درهم روز گذشته با ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شده بود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10032
اخبار مرتبط
نظرات شما