• دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 May 2024

  • دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 May 2024
رییس دانشگاه خبر داد؛

رشد دو برابری پژوهانه دانشگاه جیرفت

دانشگاه جیرفت که پارسال از دانشگاه باهنر کرمان مستقل شد و هیات امنای خود را دارد تلاش می‌کند به منظور افزایش تولیدات علمی نقش بیشتری داشته باشد و مشوق هایی نیز در این عرصه برای اساتید و دانشجویان در نظر گرفته است...

مسئولان این دانشگاه می‌گویند در این عرصه بهره وری را هم با افزایش تولید و کیفیت محصولات مزارع و باغ های دانشگاه افزایش داده اند و هم تفاهم نامه های علمی با دستگاه های اجرایی رشد داشته که هم مشکلات کشور با تلاش های علمی حل شود و هم استادان دانشگاه انتفاع مالی بیشتری بیابند.
رییس دانشگاه جیرفت گفت: مبلغی که برای گرند یا پژوهانه در نظر گرفتیم نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است، تشویقی مقالات را هم پنج برابر کرده ایم تا افراد انگیزه بیشتری برای نوشتن مقالات و رشد علمی داشته باشند.
حسین شکفته ادامه داد: مبلغ تشویقی مقالات بر اساس بخشنامه سال ها ثابت بود اما ما خود در دانشگاه آن را افزایش دادیم و حداقل ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون ریال می شود.
وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌های متعددی با دستگاه های مختلف از جمله اداره کل های مختلف جنوب کرمان بسته ایم تا اساتید بتوانند طرح هایی از آن دستگاه ها بگیرند و مشکلات آن دستگاه ها یا حوزه زیر مجموعه آنها را حل کنند.
شکفته با بیان اینکه برای اجرای این تفاهم نامه ها هم مبلغ هایی که به پژوهشگران اهدا می شود چند برابر شده است افزود: با صندوق پژوهش و فناوری کشور و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز رایزنی کرده ایم و طرح هایی هم از استادان گرفتیم.
رییس دانشگاه جیرفت یادآور شد: نتیجه تفاهم نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری برگزاری ۲ رویداد دانش بنیان بود که خروجی آن ایده پروری دانشجویان است.
وی با بیان اینکه سال گذشته هیات امنای دانشگاه جیرفت از دانشگاه باهنر کرمان مستقل شد افزود: هیات امنا نهاد تصمیم گیر دانشگاه محسوب می شود و با توجه به اینکه اعضای هیات امنا در همین دانشگاه مستقر هستند و آشنایی بهتری دارند با استقلال یافتن، امکان تصمیم گیری با سرعت بیشتر و بهتر فراهم شده است.
رییس دانشگاه جیرفت یادآور شد: دانشکده ادبیات و منابع طبیعی مجوز قطعی نداشتند که اخیرا این مجوز را دریافت کردیم.
افزایش چهار رشته کارشناسی و ۲۰ رشته گرایش کارشناسی ارشد
وی با اشاره به موفقیت های این دانشگاه در حوزه آموزشی گفت: طی کمتر از ۲ سال اخیر چهار رشته کارشناسی و ۲۰ رشته گرایش کارشناسی ارشد به رشته های دانشگاه اضافه شده است.
شکفته افزود: رشته های کارشناسی شامل علوم کامپیوتر، ادبیات زبان انگلیسی، زیست شناسی جانوری و مهندسی انرژی است.
وی با اشاره به فعالیت هایی که در حوزه عمرانی شده اظهار کرد: با هزینه ۲۰ میلیارد ریال اکنون بخش زیادی از مزرعه ۲۷۰ هکتاری دانشگاه جیرفت تبدیل به آبیاری قطره ای شده است و تمام مزرعه آبرسانی می شود، باغداری را اصلاح کردیم و به درختان کود دادیم که در نتیجه شاهد افزایش محصول بودیم.
شکفته ادامه داد: ۵۵ هکتار از این مزرعه نخل است که در گذشته در سال ۵۰۰ میلیون ریال درآمد داشت اما امسال ۲۸ میلیارد ریال از این نخیلات درآمد کسب شد و افزایش چشمگیری محسوب می شود.
به گزارش ایرنا،وی اضافه کرد: کتابخانه دانشگاه با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع از سال ۹۴ تا سال ۱۴۰۱ زیر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما امسال تا بهمن به بهره برداری می رسد.
رییس دانشگاه جیرفت افزود: آمفی تئاتر این کتابخانه هم با یک هزار و ۸۰۰ متر مربع همزمان در حال ساخت است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10046
اخبار مرتبط
نظرات شما