• چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024

  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024
انتخاب ﻋﻠﯽ ﺑﺳﺎوﻧد و ﺣﺎﻣد ﻋﺎﺷورزاده به‌عنوان رئیس و نایب رئیس؛

کارگروه صادرات اتاق رفسنجان تشکیل شد

کارگروه صادرات و واردات دفتر نمایندگی اتاق کرمان در رفسنجان در نشستی با حضور روسای کمیسیون های توسعه صادرات، واردات و تجارت داخلی و رئیس دفتر رفسنجان تشکیل و با رای اعضای کارگروه ﻋﻠﯽ ﺑﺳﺎوﻧد و ﺣﺎﻣد ﻋﺎﺷورزاده به ترتیب به عنوان رئیس و نایب رئیس این کارگروه اﻧتخاب شدند...

رئیس دفتر اتاق کرمان در رفسنجان در این نشست با اشاره به اهمیت ﻋﻣﻠﮑرد  اﻋﺿﺎی  اﺗﺎق ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ در جبهه اقتصادی و وﺿﻌﯾت کنونی کشور گفت: همدلی و اتحاد فعالان اقتصادی از رشد اقتصاد زیرزمینی جلوگیری می کند. مجید حجت ادامه داد: بر اساس ماده 2 و3 قانون بهبود محیط کسب و کار مبنی بر اینکه دولت مکلف است در مراحل بررسی موضوعات مربوط به محیط کسب و کار برای اصلاح و تدوین مقررات و آیین ‌نامه ‌ها، نظر کتبی بخش خصوصی را درخواست و بررسی کند و هرگاه لازم دید آنان را به جلسات تصمیم‌ گیری دعوت نماید و همچنین دستگاههای اجرایی مکلفند هنگام تدوین یا اصلاح مقررات، بخشنامه‌ ها و رویه‌ های اجرایی، نظر تشکلهای اقتصادی ذیربط را استعلام کنند و مورد توجه قرار دهند.
وی اظهار کرد: از فرصت هایی مانند جایگاه اتاق در استان و کشور، ارتباط موثر اتاق با دستگاه های اجرایی و ظرفیت مرکز کسب وکار اتاق در خصوص ارائه مشاوره در حوزه های مختلف باید بهترین بهره برداری را انجام داد. حجت ادامه داد:  با توجه به نامگذاری سال با عنوان"مهار تورم و رشد تولید"، تمامی دستگاه های حاکمیتی می توانند سهم مهمی برای بهبود معیشت مردم و برداشتن موانع تولید و صادرات از جمله خودتحریمی و تعهدات ارزی داشته باشند.
محمدعلی محمدمیرزاییان، رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق کرمان در ادامه این نشست مهمترین مشکلات و مسایل مربوط به حوزه تجارت را مشکلات مالیاتی و تعهدات ارزی عنوان کرد و پیگیری این موارد را از طریق نمایندگان مجلس ضروری دانست. در ادامه این نشست مظفر محمدی، رئیس کمیسیون واردات و تجارت داخلی اتاق کرمان حضور اعضا و فعالان اقتصادی شهرستان رفسنجان در این نشست را بسیار با ارزش و کم نظیر عنوان کرد و گفت: همراهی اعضا می‌تواند باعث دلگرمی و پیگیری مسائل و مشکلات فعالان حوزه های مختلف اقتصادی شود.
همچنین علی باقری، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان به اهمیت نقش فعالان اقتصادی در شرایط فعلی اشاره و بیان کرد: با تمام توان آماده همکاری و پیگیری مسائل مطرح شده در کارگروه صادرات و واردات هستیم. گفتنی است در این نشست جمعی از فعالان اقتصادی رفسنجان مسائل حوزه صادرات و واردات را مطرح کردند.

 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10076
اخبار مرتبط
نظرات شما