• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
۶۰ میلیارد ریال برای ۲ خوشه هزینه می شود؛

زنجیره‌ ارزش گل محمدی و خرمای کلوته در کرمان

چهارمین جلسه گروه کاری زنجیره ارزش راهبردی استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان برگزار و مجری طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان، منصوب و معرفی شد...

امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این جلسه عنوان کرد: فضای کاری زنجیره‌ ارزش فراهم است و دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی کامل را دارند.
وی با اشاره به اهمیت و تاکید رئیس جمهور و وزیر کشور بر فعالیت در حوزه زنجیره‌های ارزش گفت: هر استان چند خوشه و زنجیره‌ ارزش ملی و استانی دارد که " گل محمدی" و "خرمای کلوته" به عنوان دو زنجیره ارزش در حوزه ملی برای استان انتخاب شده است
معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به انتخاب راهبران زنجیره ارزش در استان تصریح کرد: طبق مقررات، راهبران نباید از مجموعه دستگاه‌های دولتی باشند و مطالعات و پژوهش‌های کار نیز باید به صورت کاملا عملیاتی پیش رود.
حسن‌زاده ابراز داشت: خرما و گل محمدی دو محصولی است که برای استان زنجیره ارزش بالایی دارد و زمینه فعالیت در حیطه‌های مختلف آن وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: تاکید ما در سرمایه‌گذاری‌ها بر راه‌اندازی صنایع پایین دستی است و از سرمایه‌گذاران در این حیطه نیز استقبال می‌شود به ویژه در جنوب استان که ظرفیت‌های بالایی نیز دارد.
معاون استاندار کرمان گفت: زنجیره ارزش، صرف کار مطالعاتی و پژوهشی نیست و باید اقدامات عملیاتی انجام شود.
به گفته محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، 5 میلیارد تومان برای زنجیره ارزش خرما و حدود یک میلیارد تومان برای زنجیره ارزش گل محمدی در استان اعتبار در حوزه مطالعات واقدامات اجرایی در نظر گرفته شده است.
مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان نیز، توجه به قطعه‌سازی، دانش‌بنیان‌ها و تجارت الکترونیک را به عنوان پیشران‌ها مورد تاکید قرار داد و گفت: گوهرسنگ، فرش و صنایع پایین دستی مس، مورادی است که در زنجیره ارزش باید توجه شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10102
اخبار مرتبط
نظرات شما