• چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024

  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024
رئیس اتاق کرمان مطرح کرد

کالاهای سرمایه ای؛ بخش عمده واردات کرمان

رئیس اتاق کرمان در نشست کمیسیون واردات اتاق با موضوع بررسی مسائل فعالان اقتصادی در حوزه واردات و تجارت داخلی گفت: تراز تجاری استان در 8 ماهه نخست سال جاری به نفع واردات بوده که شاید در ظاهر امتیاز منفی محسوب شود اما عمده کالاهای وارداتی استان مربوط به کالاهای سرمایه ای و واسطه ای است...

سیدمهدی طبیب زاده افزود: در کرمان واردات کالای لوکس و صرفا مصرفی اتفاق نمی افتد، در حالی که این اتفاق در کشور وجود دارد و مشکلاتی را هم ایجاد کرده است. وی ادامه داد: اتاق توانایی پیگیری و حل مسائل مربوط به واردات را در حوزه مسئولیت های خود و در عالی ترین سطح کشور دارد ضمن اینکه امیدواریم تسهیلات لازم برای واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز فراهم شود.
طبیب زاده، تصریح کرد: اتاق سعی کرده زبان گویا، صریح و شفاف فعالان اقتصادی باشد و در سال جاری برای کمک به حل مسائل فعالان اقتصادی، تعداد نمایندگان اتاق را در هیات های حل اختلاف مالیاتی دو برابر کرده و به و 84 نفر رسانده و اصلاح نظام دادرسی مالیاتی را نیز پیگیری کرده است. رئیس اتاق کرمان ادامه داد: در لایحه بودجه سال 1403 دولت وصول مالیات وحشتناک، لغو رفع مالیات ها و برخی محدودیت ها را در نظر گرفته که در حال پیگیری تعدیل این موضوع در لایحه بودجه هستیم.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،وی از اعضای اتاق کرمان که زیر 30 سال سن و قطعا توانمندی های بسیاری دارند، دعوت کرد در نشست هم اندیشی برای توسعه صادرات و واردات شرکت کنند تا هسته اصلی اتاق جوانان را تشکیل دهیم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10133
اخبار مرتبط
نظرات شما