• چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024

  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 08 May 2024
در جمع فعالان گردشگری بررسی شد؛

راهکار افزایش ماندگاری گردشگران در ماهان

رئیس اتاق کرمان گفت: زمان ماندگاری گردشگری در ماهان به عنوان یکی از مهمترین شهرهای گردشگری استان، به طور متوسط 6 ساعت عنوان شده که باید برنامه ریزی لازم برای افزایش این مدت زمان صورت گیرد...

سیدمهدی طبیب زاده، در نشستی به منظور تبیین برنامه اقدام توسعه گردشگری کرمان 1404 با حضور فعالان گردشگری و ائمه جمعه ماهان و جوپار و سایر مسئولان این دو شهر افزود: استان کرمان دارای جاذبه های میراثی و گردشگری فراوانی است و از 27 اثر ثبت جهانی در کشور 10 اثر در استان کرمان قرار دارد. وی ادامه داد: با وجود ظرفیت های بسیار گردشگری در استان، باور جدی به اینکه گردشگری می تواند از پیشران های اقتصاد استان باشد، وجودندارد.
طبیب زاده افزود: در7 ماهه نخست امسال دو هزار نفر توریست خارجی در استان داشته ایم که با این تعداد کم نمی توان از سرمایه گذاران انتظار راه اندازی پرواز خارجی و سرمایه گذاری برای احداث هتل را داشت و باید برای معرفی بیشتر کرمان و جذب گردشگر بیشتر، تلاش کرد. رئیس اتاق کرمان گفت: در طرح گردشگری کرمان 1404 قرار است 65 رویداد در استان برگزار شود که به معرفی بیشتر مناطق و اطلاع رسانی جاذبه ها کمک خواهد کرد.
وی برنامه کوتاه مدت این طرح را حضور پررنگ فعالان گردشگری استان در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از 23 الی 26 بهمن ماه را عنوان کرد و گفت: اتاق کرمان برای شرکت در این نمایشگاه 500 متر را به خود اختصاص داده که با کمک مجموعه های مختلف غرفه بندی و تجهیز خواهد شد. طبیب زاده، با تاکید بر اینکه ظرفیت های منطقه ماهان باید در مسیر حرفه ای معرفی شود، تصریح کرد: اردیبهشت ماه سال آینده همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان را برگزار خواهیم کرد که فرصت های گردشگری باید به خوبی در این همایش معرفی شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان،در ادامه این نشست نایب رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه استان در حوزه گردشگری متناسب با داشته های غنی که دارد، رشد نکرده است، گفت: داشته های ما از بسیاری استان ها بیشتر است اما به دلیل عدم معرفی جاذبه ها و نبود برنامه مشخص برای آنها، رشد نکرده ایم. محمدرضا بهرامی اظهار کرد: در طرح گردشگری کرمان 1404 پیشنهادهایی برای اجرا در همه بخش های مرتبط مانند استانداری، فرمانداران، بخشداران و شهرداران و... ارائه شده که در قالب برگزاری رویدادهای گردشگری انجام خواهد شد تا بتوان کرمان را به جایگاه اصلی خود برگرداند. وی ادامه داد: هدف این طرح در ابتدا این است که کرمان محور گردشگری تعریف و به مقصد گردشگری تبدیل شود و سپس از سرمایه گذاری در این منطقه استقبال خواهد شد.
گفتنی است در این نشست مقرر شد کمیته گردشگری ماهان تشکیل و برنامه های این شهر برای شرکت در نمایشگاه گردشگری بین المللی تهران جمع بندی و ارائه شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10165
اخبار مرتبط
نظرات شما