• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
در اختتامیه ششمین همایش انجام شد؛

تقدیر از هشت اثر برگزیده هنرهای شهری کرمان

با برگزاری آیین اختتامیه «ششمین همایش سالانه هنرهای شهری شهرداری کرمان»، در راستای برنامه‌های کمیته خدمات‌شهری ستاد نوروزی 1402 شهرداری کرمان، از نفرات برتر این همایش تقدیر شد...

شهردار کرمان، در این آیین که با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداران مناطق پنج‌گانه، برخی مدیران شهری و داوران و هنرمندان شرکت‌کننده برگزار شد، ضمن تشکر از همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و همۀ اشخاصی که در برگزاری این رویداد همت کردند، گفت: کرمان به لحاظ هنری، شهری غنی است و سال گذشته که این شهر از منظر برندینگ و عناصر اصلی که می‌توانند در تصویر شهر موثر باشد، مطالعه می‌شد، دریافتیم که مفهوم هنر ایرانی، یکی از عناصر اصلی است که در این حوزه، خیلی تکرار می‌شود.
سعید شعرباف، با بیان اینکه شهر کرمان، به اندازۀ استعدادی که دارد، ظهور و بروز نداشته، گفت: در برخی از نقاط دنیا می‌بینیم شهرهایی که هیچ سابقۀ تاریخی در حوزه هنر ندارند، برای خود هویت هنری به‌وجود می‌آورند؛ درحالی‌که کرمان، این سابقه را دارد و قرار نیست چیزی را وضع و خلق کنیم؛ فقط قرار است آنچه را که در تار و پود این شهر وجود دارد، کشف کنیم.
وی با اشاره به ارسال 180 اثر توسط هنرمندان کرمانی گفت: اگرچه هنر چندان قابل مرزگذاری نیست، اما برای ما استفاده از توانمندی هنرمندان کرمانی در اولویت بود.
شهردار کرمان اظهار داشت: این حرکت علاوه بر ایجاد یک پایگاه داده خوب برای شهرداری و شهر کرمان، توقع ایجاد می‌کند که حتماً تعدادی از این طرح‌ها به بهار و ماه مبارک رمضان برسد و اجرا شود و یک ترکیب بسیار زیبای ملی و مذهبی در یک بهار ملی و مذهبی داشته باشیم.
شعرباف، با بیان اینکه آثار این جشنواره می‌تواند زیبایی خاصی به شهر بدهد، گفت: از ردیف بودجه‌ای که با کمک اعضای شورای اسلامی شهر به این کار اختصاص یافته، به‌صورت متمرکز استفاده می‌کنیم تا بخشی از آثار که قابل ساخت است، با اولویت طراح ساخته شود.
شهردار کرمان افزود: اگر این حرکت تکرار شود، وضعیت هنری و زیباسازی شهر کرمان متحول خواهد شد و بعد از یک دورۀ میان‌مدت می‌توانیم اعلام کنیم شهر کرمان به لحاظ هنر شهری، یک شهر زیباست.
«جشنواره نوبهار شهرداری کرمان» حدود 10 سال برگزار نشده بود
معاون خدمات‌شهری شهردار و رییس کمیته خدمات‌شهری ستاد نوروزی 1402 شهرداری کرمان نیز در این آیین، با بیان اینکه «جشنواره نوبهار شهرداری کرمان» حدود 10 سال برگزار نشده بود، برگزاری این رویداد را اتفاقی مبارک دانست و گفت: سال گذشته در جلسه‌ای که با اساتید و هنرمندان کرمانی داشتیم، گفته شد از هنر هنرمندان و اساتید کرمان آنگونه که باید استفاده نمی‌شود؛ بنابراین، تصمیم گرفتیم سیاست‌گذاریِ امسال معطوف به استفاده از آثار هنرمندان استان کرمان و به‌ویژه شهر کرمان باشد.
محمود ایرانمنش افزود: 180 اثر ارسالی به دبیرخانه، متعلق به 75 هنرمندان کرمانی است.
معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، ارزیابی داوران این آثار را که از اساتید خوب کشور هستند، مثبت ارزیابی کرد و افزود: همیشه در مناطق پنج‌گانه برای ارائه طرح‌های خوب در سطح شهر، به‌ویژه در اعیاد، مراسم و مناسبت‌ها، دغدغه داشتیم که با همت هنرمندان و اساتید و همکاران سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، یک کار ماندگار و خوب انجام و تا حد زیادی این دغدغه مرتفع شد.
ایرانمنش اظهار امیدواری کرد نمایشگاه دائمی برای استفاده از هنر هنرمندان ایجاد شود.
180 اثر ارسالی از 75 هنرمندان کرمانی
دبیر ششمین همایش سالانه هنرهای شهری شهرداری کرمان نیز، با اشاره به اعلام فراخوان از 11 تا 18 آبان‌ماه گفت: با استفاده از مشاوره‌ شهرداران مناطق، نقاط موردنیاز شهر کرمان برای نصب اِلِمان و سایر هنرهای شهری در سال آینده، مورد بررسی قرار گرفت و در فراخوان ارایه و اعلام شد.
هادی کاربخش افزود: آثار ارسالی به این همایش، ظرف یک‌ماه جمع‌آوری و جلسه تعیین اعضای شورای سیاست‌گذاری و اعطای احکام داوران، توسط معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، به‌عنوان رییس این شورا برگزار شد.
وی با بیان اینکه 180 طرح از 75 شرکت‌کننده استانی به این همایش ارسال شد که طی بررسی آرا، در مجموع 35 طرح به مرحله نهایی راه یافت، گفت: این طرح‌ها در بخش‌هایی مانند دیواره‌نگار، مجسمه ماندگار، المان‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان، طرح‌های نوروزی، نورآرایی، و تزیین و تغییر نگاه به پل‌های عابر پیاده و در بخش حجم و فضای سبز، ارایه شده بود.
کاربخش افزود: طی جلسه حضوری با هنرمندان و مشاوره و بررسی دقیق، هشت طرح به‌عنوان طرح برتر انتخاب شد و دو نفر از هنرمندان که آثارشان به‌عنوان آثار منتخب و برگزیده انتخاب شد، به‌دلیل حادثه تروریستی 13 دی‌ماه سال‌جاری در شهر کرمان، آثار خود را رایگان تقدیم کردند.
به گزارش کرنا،دبیر ششمین همایش سالانه هنرهای شهری شهرداری کرمان ادامه داد: به تمام شرکت‌کنندگان، گواهی ارایه اثر، به هشت نفر برگزیده، لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی و به هر 35 نفر راه یافته به مرحله نهایی، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.
لازم به ذکر است؛ در پایان این آیین، علاوه بر تقدیر از 35 هنرمند راه‌یافته به مرحلۀ نهایی، از «دانیال محمودآبادی»، «محمدمسلم سعید»، «سعید کارآمد»، «مهران فرزانه»، «طاهر محمود‌آبادی» و «عمران حمیدی»، به‌عنوان خالق شش اثر برگزیده، با اعطای تندیس، لوح تقدیر و جایزۀ نقدی، تجلیل شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10189
اخبار مرتبط
نظرات شما