• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد امضا شد؛

تفاهم نامه فولاد بوتیای ایرانیان و ایران ترانسفو

در حاشیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد، تفاهم نامه ساخت ترانس کوره قوس الکتریکی با ظرفیت ۱۷۸.۲ مگاولت آمپرو ترانس کوره پاتیلی به ظرفیت ۲۶.۴ مگاولت آمپر، بین شرکت «فولاد بوتیای ایرانیان» و شرکت «ایران ترانسفو» امضا شد...

مجید ادیبان مدیر فروش گروه صنعتی ایران ترانسفو در این خصوص گفت: تست های کارخانه ای ترانس کوره پاتیلی به اتمام رسیده و آماده حمل است. همچنین ساخت ترانس کوره قوس الکتریکی در مراحل پایانی بوده و در انتهای بهمن ماه آماده انجام تست های کارخانه ای خواهد بود.
شرکت فولاد بوتیای ایرانیان که در سال ۱۳۹۰ با سرمایه‌گذاری شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه «میدکو» شروع به کار کرد، با هدف تکمیل زنجیره تامین فولاد کشور و رسالت جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی اقدام به ایجاد کارخانه‌های تولید کنسانتره، گندله، احیا مستقیم، فولاد سازی و ریخته‌گری و نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۵۰ مگاواتی کرده است.
این شرکت در تیرماه سال جاری دو پروژه ملی و بزرگ نیروگاه ۴۵۰ مگاواتی و فولادسازی بوتیا با ظرفیت ۱/۵ میلیون تن بیلت و بلوم فولادی در سال در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار را اجرا و با حضور رییس جمهور افتتاح کرد و اکنون برای ادامه طرح توسعه و بهسازی خط تولید خود اقدام به انعقاد این تفاهم‌نامه با شرکت ایران ترانسفو کرده است.
با توجه به اینکه پیش از این ترانس های  مورد نیاز صنعت فولاد  از خارج از کشور تامین می شد، شرکت فولاد بوتیای ایرانیان با رصد توانمندی شرکت ایران ترانسفو در عرصه تولید و پتانسیل و آمادگی این شرکت برای طراحی و تولید  انواع ترانسفورماتورهای مورد نیاز درصنایع فولادی تصمیم گرفت در راستای کمک به توسعه و رشد صنایع داخلی وظیفه ساخت این ترانس را به این شرکت بسپارد.
این تفاهم نامه به گفته مدیر فروش گروه صنعتی ایران ترانسفو، برای بزرگ ترین ترانسورماتور قوس  الکتریکی تولید شده در کشور است.
صرفه جویی ارزی تفاهمنامه فی مابین فولاد بوتیا و شرکت ایران ترانسفو  حدود پنج میلیون یورو ارزیابی می‌شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10195
اخبار مرتبط
نظرات شما