• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
تفکیک کمیسیون معدن از صنعت در دوره دهم؛

راه اندازی کمیته های کمیسیون معدن اتاق کرمان

در نشست کمیسیون معدن با حضور رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون، 5 کمیته این کمیسیون مشخص شدند. بر این اساس تشکیل کمیته اکتشاف، کمیته استخراج، کمیته فرآوری و صنایع معدنی، کمیته حقوقی و بازرگانی و کمیته آموزش و فناوری به ترتیب به مسئولیت سینا زینلی، حسین اکبری، رسول بهادر، مهدی باصره و امین لک زاده مصوب شد...

رئیس کمیسیون معدن اتاق کرمان در این نشست با اشاره به تفکیک کمیسیون معدن از کمیسیون صنعت در دوره دهم فعالیت هیات نمایندگان اتاق کرمان گفت: شاید در گذشته حوزه معدن مغفول مانده باشد اما برای هر چه بهتر شدن فعالیت های این حوزه تلاش خواهیم کرد. مجید حجت اظهار کرد: همچنین امیدواریم بتوان از حضور نمایندگان مجموعه های معدنی، تشکل های معدن و سایر بخش های مرتبط در کمیسیون برای هر چه پویا و فعال شدن آن بهره برد.
در این نشست علی فتحی نایب رئیس اول کمیسیون معدن با اشاره به اینکه باید مسیر رسیدن به هدفگذاری ها در این کمیسیون مشخص شود، گفت: موانع و موارد دست و پاگیر بر سر راه فعالان بخش معدن وجود دارد که باید در کمیسیون این مسائل را پیگیری و برای حل آنها تلاش کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق کرمان، در ادامه علی الهی نایب رئیس دوم کمیسیون معدن اتاق کرمان افزود: می توان برای فعالیت های کمیسیون از الگوهای موجود مانند سازمان نظام مهندسی معدن در قالب ارتباط معدن کاران با اتاق استفاده کرد تا راهکار روشنی برای برنامه ریزی های آینده وجود داشته باشد.
گفتنی است در این نشست مسائلی در حوزه معدن مطرح شد که می توان به مسائل قانونی و قضایی حوزه معدن مانند اصلاح برخی قوانین و بخشنامه ها، تشکیل بانک جامع اطلاعات معادن و صنایع معدنی، پرداختن به گردشگری معدن و زیست بوم های مرتبط با این حوزه و سایر موارد اشاره کرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10269
اخبار مرتبط
نظرات شما