• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
عملکرد بازار سهام در سومین هفته آبان 98؛

هفته نیم درصدی بورس در آبان

بازار سهام در هفته سوم آبان ماه، طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، روندی متعادل و رو به بالا را به خود گرفت. در همین راستا، شاخص کل در هفته جاری، تنها توانست ۰٫۵ درصد بازدهی را کسب کند و با رشدی ۱۷۶۰ واحدی، در کانال ۳۰۷ هزار قرار گیرد.

بازار سهام در هفته سوم آبان ماه، طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، روندی متعادل و رو به بالا را به خود گرفت. در همین راستا، شاخص کل در هفته جاری، تنها توانست ۰٫۵ درصد بازدهی را کسب کند و با رشدی ۱۷۶۰ واحدی، در کانال ۳۰۷ هزار قرار گیرد.

کارشناسان، علت این درجا زدن را نا اطمینانی از آینده اعلام کرده و می‌گویند، روند با ثبات فعلی نشان دهنده عدم تمایل بازیگران بازار به خروج نقدینگی‌های خود است؛ تحلیل‌گران بر این باورند که عدم بروز اصلاح در بورس را باید به فال نیک گرفت.

در همین راستا، آنها بازار را آبستن دو محرک می‌دانند؛ محرک منفی که باعث سقوط بازار خواهد شد، مساله نااطمینانی از بودجه سال آینده و بخشنامه جدید مالیاتی است. همچنین توافق تجاری مابین آمریکا و چین نیز می‌تواند به عنوان محرکی مثبت در بخشی از گروه‌های بازار منجر شده و زمینه رشد بازار را فراهم آورد.

بازار سهام در روز شنبه

بازار سهام در اولین روز هفته، با اتخاذ موقعیتی متعادل، به پایان رسید؛ شاخص کل بورس که در دقایق ابتدایی بازار تا پله ۱۶۶۰ واحدی هم پیش رفته بود، رفته رفته برگشت و تا پایان مدت معاملات افتی ۱۱۰۰ واحدی را تجربه کرد و در کانال ۳۰۵ هزار متوقف شد.

شاخص کل هم وزن نیز که پا به پای شاخص کل درحال صعود بود، روندی معکوس گرفت و در نهایت با ۵۶۲ واحد افزایش متوقف شد.

نمادهای خودرو، وپاسار و خساپا بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشتند.

بازار سهام در روز یکشنبه

بازار سهام در دومین روز هفته وارد فاز نزولی شد و با یک درصد افت و کاهشی سه هزار واحدی، در کانال ۳۰۲ هزار قرار گرفت و کار خود را به پایان رساند.

نمادهای وبملت، فولاد و شخارک، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس تهران در سومین روز هفته، روندی متعادل و رو به مثبت را سپری کرد؛ در این روز شاخص کل بورس تهران با رشدی بیش از هزار واحد، در کانال ۳۰۳ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن نیز شاهد افزایش ۷۷۴ پله‌ای بود. در روند صعودی امروز، نمادهای خودرو، رمپنا و شبندر بیشترین تاثیر را گذاشتند.

بازار سهام در روز سه شنبه

بازار سهام در روز سه‌شنبه توانست رشد قابل قبولی را نسبت به روزهای پیش تجربه کند؛ بورس در روز جاری تا بیش از سه هزار واحد افزایش یافت، اما روند نسبی عرضه‌ها، روند صعودی را متوقف و چندین پله کاهش داد.

در آخر شاخص کل بورس، با دو هزار و ۷۰۰ واحد رشد، در کانال ۳۰۶ هزار قرار گرفت و به پایان رسید. شاخص کل هم وزن نیز در این روز بیش از ۱۶۰۰ واحد رشد را تجربه کرد.

همچنین نمادهای رمپنا، شبندر و فارس نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بازار سهام در آخرین روز کاری هفته، کار خود را با حضور در محدوده مثبت به پایان رساند؛ شاخص کل بورس پس از رشدی ۴۳۸ واحدی، در کانال ۳۰۷ هزار قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن نیز رشدی ۶۸۶ واحدی را تجربه کرد. در عین حال گروه فلزات اساسی توانست بیشترین توجهات سهام‌داران را به خود جلب کند و برترین گروه بازار شود.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1161
اخبار مرتبط
نظرات شما