• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان:

۹ بنای تاریخی کرمان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ۹ بنای تاریخی این استان به منظور مرمت و بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

فریدون فعالی افزود: کاروانسرای خانه سرخ سیرجان، خانه های مجاور عمارت شترگلو ماهان، عمارت موسی خانی شهربابک، خانه ایرانمنش بافت و خانه نیک اندیش کرمان، یخدان انار و خانه بهادرالملک بردسیر از جمله بناهایی هستند که از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان مرمت و بهره برداری از این بناهای تاریخی ۱۲ تا ۱۸ ماه تعیین شده است، تصریح کرد: پس از انجام  فعالیت های مرمتی، این بناها با کاربری فرهنگی و گردشگری فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: سرمایه گذاری در اماکن تاریخی و فرهنگی زمینه ساز ایجاد اشتغال و بهره گیری مناسب از ظرفیتها و پتاسیل های تاریخی استان خواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر مرمت، بازسازی و تغییر کاربری اماکن تاریخی کرمان در دستور کار این اداره کل قرار دارد و طی مراحل قانونی به بخش خصوصی واگذار می شوند.

فعالی افزود: قدمت کاروانسرای خانه سرخ سیرجان، عمارت موسی خانی شهربابک، یخدان انار، خانه بهادرالملک بردسیر و نیک اندیش کرمان به دوره قاجاریه بازمی گردد و خانه ایرانمنش بافت نیز در دوره پهلوی اول احداث شده است.

وی بیان کرد: : علاقمندان برای اطلاع از شرایط واگذاری بناهای تاریخی استان کرمان می توانند به امور قراردادهای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان مراجعه و یا با شماره تلفن های ۰۳۴-۳۲۸۱۶۵۰۴-۷ تماس حاصل کنند.

در سالهای اخیر با تلاش دولت تعداد زیادی از اماکن تاریخی استان کرمان مرمت شده و به چرخه گردشگری بازگشتند و در حال حاضر ۶۰ کارگاه مرمتی در این استان فعالیت دارد.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1187
اخبار مرتبط
نظرات شما