• سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024

  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024
در دیدار هیات نمایندگان اتاق کرمان با اعضای اندیشکده تدبیر آب ایران،مطرح شد

اثرگذاری اصلاحی بر سیاست‌های آبی کشور

اندیشکده تدبیر آب ایران، میزبان اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان بود تا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود،‌ با تاکید بر حوزه سیاست‌پژوهی، طی سال‌های ٩٨و٩٧، درباره دغدغه‌ها و دیدگاه‌های بخش خصوصی در حوزه مورد تمرکز اندیشکده، چون بازتخصیص آب،‌ تحلیل گروداران آب به گفت‌وگو بنشیند.

سید احمد علوی دبیر اندیشکده تدبیر آب ایران در ابتدا از دستورکارهای اصلی اندیشکده در دو سال‌ گذشته در کارگروه سیاست‌پژوهی گفت و اشاره کرد پژوهش‌هایی که در کارگروه سیاست پژوهی تصویب و به سرانجام می‌‌رسند با تکیه با نگاهی به شرایط موجود، تعریف و مشخص‌کردن اصول کلی تغییر شرایط موجود با نگاه آینده‌پژوهانه و سیاست‌پژوهانه را دنبال می‌کنند ومی‌توانند در حوزه اصلاح مدیریت آب کشور نقش بسزایی داشته باشند. این پژوهش‌ها در موضوعات مغفول مانده و کلیدی در حوزه آب تعریف می‌شوند.
علوی افزود: آنچه که اندیشکده تدبیر آب ایران با تعریف پژوهش‌هایی همچون بازتخصیص آب کشاورزی، بازار آب و تحلیل گروداران دنبال می‌کند اثرگذاری بر سیاست‌های موجود بخش آب کشور و تغییر آن است که این امر نیازمند حمایت و پشتیبانی از سوی جامعه نخبگی کشور است.
سعید سلیمانیها، مسئول کارگروه سیاست پژوهی اندیشکده تدبیر آب ایران در ادامه از رونمایی دو پژوهشی که به تازگی در اندیشکده به اتمام رسیده‌اند خبر داد و گفت پژوهش بازتخصیص آب کشاورزی که در ١٣ آذر  به صورت رسمی در خانه اندیشمندان علوم انسانی رونمایی و توسط رسانه‌ها برجسته‌سازی شد که در این جلسه پژوهشگران این طرح به صورت مختصر ارائه‌ی کوتاه از این پژوهش خواهند داشت.
وی افزود: دیگر پژوهشی که در کارگروه سیاست پژوهی اخیرا به پایان رسیده است و مقدمات رونمایی از آن در دست اقدام است بر موضوع « تحلیل گروداران آب»  تمرکز دارد.
در ادامه پس از ارائه پژوهشگران هر دو پژوهش،‌ شرکت‌کنندگان در جلسه به گفت‌وگو حول ابعاد، ویژگی‌ها و نوع اثرگذاری این طرح‌ها در مدیریت آب پرداختند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1265
اخبار مرتبط
نظرات شما