• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
با حضور فعالان استارتاپی کرمان؛

اولین رویداد «یلدای کارآفرینان» برگزار شد

زهره لورک: مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق بازرگانی کرمان اولین یلدای کارآفرینان استان را با هدف شبکه‌سازی و معرفی هرچه بیشتر اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی استان در کنار نکوداشت آیین‌های سنتی ایران‌زمین همراه با پنل‌ها و ارائه‌های تخصصی برگزار کرد.

این رویداد با حضور افرادی از استارتاپ‌ها و کارآفرینان، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، صنایع بزرگ استان، اساتید دانشگاه، کسب‌وکارهای خانگی، دانشجویان، علاقه‌مندان، فعالان و اینفلوئنسرهای حوزه‌ دیجیتال، تکنولوژی و کار آفرینی و فریلنسرها رأس ساعت 16 در سالن کامیابی اتاق کرمان آغاز شد و تا ساعت 19:30 ادامه داشت.
رئیس اتاق کرمان در این آئین گفت: به منظور مناسب شدن فضای شهر کرمان برای جوانان مستعد و فعال در کسب و کارهای نوین، شهر نوآوری کرمان مشابه طرح "کارخانه نوآوری تهران" راه اندازی و ایجاد خواهد شد و برای آن یک مجموعه بزرگ در نظر گرفته شده است. سیدمهدی طبیب زاده افزود: این شهر نوآوری منشا تحول جدی در ایجاد کسب و کارهای نوپا خواهد شد زیرا در کرمان نیروی انسانی مستعد و علاقمند فراوانی وجود دارد و فعالیت‌های خوبی را نیز انجام می‌دهند که البته چندان اطلاع رسانی نشده است.
وی خاطرنشان کرد: کرمان در اجرای سیستم های آبیاری مدرن، راه‌اندازی شرکت هواپیمایی بخش‌ خصوصی، ایجاد مجموعه خودروسازی بخش خصوصی و منطقه ویژه اقتصادی، پیشتاز بوده که باید در حوزه استارت آپ ها و کسب و کارهای نوین با سرعت حرکت کنیم و در این حوزه نیز برتر شویم. وی در بخش دیگری با اشاره به ابلاغ آئین نامه جدید شرایط عضویت در اتاق بازرگانی گفت: بر این اساس امکان حضور همه جوانان با شرایط آسان در اتاق فراهم می شود که امیدواریم عضو شوند و در آینده اتاق با حضور این جوانان کارآفرین اداره شود.
طبیب‌زاده افزود: اتاق نیز می‌تواند به عنوان یک تسهیل‌گر خوب، فضا و اکوسیستم را برای موفقیت جوانان طراحی و امکان ارتباط با جوانان خلاق، دارای ایده و طرح نو و فعال در حوزه استارتاپ ها را نیز فراهم کند. رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: اتاق علاقمند به کمک برای انجام فعالیت های استارت آپی است و در حوزه‌های مشاوره، ارتباط با سازمان های مختلف و برگزاری نشست ها می تواند همراه جوانان باشد.
در ادامه این آئین رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق کرمان هدف از برگزاری یلدای کارآفرینان را آشنایی برخی دانشجویان و افراد جدید با فعالیت های استارت آپی و برگزاری پنل های تخصصی عنوان کرد. محمدجواد رستمی، افزود: مشکلات عمده استارت آپ ها، کمبود منابع مالی، ضعف توانمندی و یا مهارت نیروی انسانی، نبود استارت آپ های بزرگ در کرمان و ناهماهنگی بین اجزای اکوسیستم های مربوطه است که باید با جمع آوری همه موارد برای رفع آنها چاره اندیشیده شود.
پس از سخنان رییس اتاق کرمان، رویداد با پنل‌ها و ارائه‌های تخصصی ادامه یافت.
پنل‌های این گردهمایی با تسهیلگران اکوسیستم استارتاپی آغاز شد، افراد حاضر در این پنل مسعود الهامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ،محمد جوادرستمی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و مسعود رضایی‌زاده معاون فناوری پارک علم‌وفناوری استان  بودند که با مدیریت علی ایرانمنش کارشناس بنیاد نخبگان استان به نتایجی دست یافت، از جمله:
ارائه تسهیلات به استارتاپ‌ها تا سقف 250 میلیون تومان از سوی پارک علم‌وفناوری استان
تسریع روند طرح نوآفرین از سوی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان
پنل دوم با حضور دو نماینده از سرمایه‌گذاران با مدیریت آیدین زمانیان مدیر تپ‌سی کرمان برگزار شد. حاضران این پنل امیرشمس‌الدین سعید رئیس هیأت مدیره گروه مشاوره مدیریت سانا و مجید نورانی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان بودند که به بحث در مورد سرمایه‌گذاری خطرپذیر و چالش‌های آن پرداختند.
در این پنل شرکت‌کنندگان با چالش‌ها و دیدگاه‌های برخی سرمایه‌گذاران استانی آشنا شدند.
پنل سوم نیز دربرگیرنده بنیانگذاران استارتاپ‌های تله‌فریم، خیکی‌ها، دنگی‌پال و کیکی‌بازار بود. مهدی ایرانمنش، محمدحسین شیخ‌زاده، رضا نوذری و سید محمدامین جوادی از اعضای این پنل تخصصی بودند که با صحبت‌های خود موجبات انتقال تجربه را به شرکت‌کنندگان فراهم آوردند. مدیر آن نیز محمدامین توکلی بنیانگذار ویژن بود که در این رویداد مدیریت بخش تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی را نیز به عهده داشتند.
آخرین بخش این برنامه پنل برگزارکنندگان رویداد بود که به صورت صحبت‌های کوتاه چند دقیقه‌ای انجام شد و در آن به مشکلات این حوزه پرداخته‌شد، کیقباد کیکاووسی دبیر اجرایی بیش از 30 استارتاپ‌ویکند، رویا اسدی نماینده رویدادهای بومینو کرمان، زهره لورک دبیر همفکر کرمان و محمدمظفری‌فرد برگزارکننده‌ برخی از رویدادهای رفسنجان از اعضای این پنل بودند که با مدیریت امین نیک‌پور بنیانگذار هورنو صحبت‌های خود را به گوش همگان رسانیدند.
این گردهمایی یک ارائه ده دقیقه‌ای با موضوع سبک زندگی فریلنسری در برداشت. وحید رضایی‌زاده نفر سوم پونیشا در این ارائه از مزایا و معایب فریلنسری گفت و در این راستا شرکت‌کنندگان را با خود همراه ساخت.
یلدای کارآفرینان همگام با رسالتش خدمات خود را با استارتاپ‌ها به مهمانان ارائه داد، امور رسانه‌ای با همفکر کرمان، تولید محتوا با گروه ویژن، هدیه شرکت‌کنندگان با مهروا، فال حافظ با کاستومر باکس و پذیرایی یلدایی نیز با چاشت انجام شد.
این رویداد حاوی دستاوردهایی نیز بود:
•             ورود اعضای جدید به اکوسیستم استارتاپی و کارآفرینی
•             شبکه‌سازی بین بخش‌های مختلف اکوسیستم استان
•             ارتباط موثر با مجموعه‌های جدید برای توسعه کسب و کار
•             آشنایی با برخی استارتاپ‌های داخل استان
•             حمایت از چندین استارتاپ استانی و کشوری
•             آشنایی با چالش‌ها و دیدگاه‌های برخی سرمایه‌گذاران استانی
•             آشنایی با روش‌های جدید سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا
•             آشنایی با سبک زندگی فریلنسری
•             معرفی شهرنوآوری
•             معرفی تسهیل روند دریافت کارت عضویت اتاق بازرگانی
•             معرفی واحدهای مشاوره اتاق بازرگانی در جهت ارائه خدمات به صاحبان کسب‌وکار
•             ارائه تسهیلات به استارتاپ‌ها با سقف 250 میلیون تومان
•             مطرح شدن مسائل پیرامون طرح نوآفرین
•             ارائه تسهیلات استانی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان
•             آشنایی با چالش‌ها و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات در مسیر کارآفرینی
•             رشد و توسعه فردی و آشنایی با رهبری، مدیریت در کسب و کار
اولین یلدای کارآفرینان کرمان با اجرای زهره لورک ساعت 19:30 به پایان رسید و بدیهی است که سال آینده با شکوه هرچه بیشتر خود برگزار خواهد شد تا موجبات شبکه‌سازی و رشد بیشتری را در استان فراهم ‌آورد.
 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1293
گالری عکس
اخبار مرتبط
نظرات شما