• چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024

  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024
استاندار کرمان پس از بی نتیجه ماندن مذاکرات با شرکت های معدنی:

بانک مرکزی حساب های خارج از استان شرکت ها را مسدود کند

پس از پیگیری ها و تهدیدهای مداوم در مورد انتقال حساب شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی استان،این بار استاندار کرمان در جلسه شورای معادن استان،با اشاره به اینکه هنوز همه حساب‌های شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی براساس قانون به داخل استان انتقال نیافته‌اند، گفت: از بانک مرکزی درخواست کرده ایم که حساب این‌ شرکت‌ها در استان‌های دیگر را مسدود و به شعب خودشان در استان کرمان منتقل کنند.

دکتر محمدجواد فدایی در دهمین نشست شورای معادن استان کرمان با استناد به مصوبه (13 شهریور ماه) شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور رئیس کل بانک مرکزی در خصوص انتقال گردش مالی شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی به داخل استان عنوان کرد: در آن نشست از دکتر همتی درخواست کردیم که برای شرکت‌های بزرگ معدنی کرمان مانند گل‌گهر، مس، زغالسنگ و غیره حسابی غیر از بانک‌های مستقر در استان کرمان باز نشود و دیگر حساب‌های مفتوح نیز مسدود شوند.
وی با اشاره به اینکه ماه‌هاست که مسئله انتقال حساب و گردش مالی شرکت‌های بزرگ اقتصادی کرمان را به داخل استان پیگیری می‌کنیم و از شرکت‌ها هم خواستیم که گزارشی از عملکرد خود در این زمینه را ارائه دهند، ادامه داد: هنوز همه حساب‌های شرکت‌های معدنی براساس قانون به استان انتقال نیافته‌اند، اطلاعات و گزارش متفاوت و ناقصی در این زمینه وجود دارد و با توجه به اهمیت موضوع باید سریعا تعیین تکلیف شود.
فدائی افزود: درخواست خودمان از رئیس کل بانک مرکزی را به عنوان مصوبه شورای معادن استان نیز برای ایشان ارسال می‌‌کنیم که بانک‌های کشور غیر از بانک‌های مستقر در استان کرمان، حسابی برای شرکت‌های معدنی باز نکنند و حساب‌های فعلی آنها هم مسدود و به شعب خودشان در استان کرمان منتقل شوند.
استاندار کرمان در ارتباط با یک درصد فروش معادن استان و پروژه‌های تعریف شده دستگاه‌های اجرایی با اشاره به اینکه 80 میلیارد تومان از این بخش در استان کرمان وصول و به خزانه واریز شده است، عنوان کرد: 17 میلیارد تومان تاکنون ابلاغ شده و مابقی نیز از سوی سازمان صمت و مالیاتی استان پیگیری می‌شود تا در شورای معادن و توسعه جهت اختصاص به پروژه‌ها مورد تصویب قرار گیرند.
فدائی اضافه کرد: در حال حاضر 7 میلیارد تومان در اختیار داریم که 4 میلیارد تومان آن برای جاده در حال احداث کرمان - رابر گذاشته می‌شود تا موارد تملکی آن اعملیاتی گردد.
استاندار کرمان درباره معافیت 20 درصدی حقوق دولتی معادن ( تبصره 5 ماده 14) عنوان کرد: کارگروهی با حضور استانداری، سازمان صمت، دانشگاه، دستگاه قضائی و سازمان برنامه و بودجه در این رابطه تشکیل و طی دو هفته آینده به تفکیک هر معدن مصادیق مشمول تبصره پنج ماده 14 را تصویب کند که مورد تایید شورای معادن خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1469
اخبار مرتبط
نظرات شما