• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
مطابق وعده «میدکو»،انجام شد

بهره برداری از اصلی ترین بخش فرآیندی «مجتمع فولاد زرند ایرانیان»

واحد اگلومراسیون به عنوان اصلی ترین بخش فرایندی کارخانه شرکت فولاد زرند ایرانیان با حضور علی اصغر پورمند مدیرعامل هلدینگ میدکو، مدیران فولاد زرند ایرانیان و مدیران ارشد استانی و محلی،رسما افتتاح شد تا یک اتفاق خوب صنعتی در بحبوحه مسایل ناشی از تحریم و اپیدمی بیماری کرونا، رقم بخورد.

دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد و رییس هیأت مدیره میدکو در تماس تلفنی خود تاکید کرد:به سرانجام رسیدن این کار بزرگ توسط سربازان وطن و فرماندهان اقتصادی،جای شکر و سپاس از ایزد منان را دارد.
امیری، نماینده مردم شهرستان زرند در مجلس شورای اسلامی نیز در تماس تلفنی خود، با تقدیر از حمایت‌های قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد عنوان کرد: از تلاش  گروه فنی، کارگران و مدیران این شرکت و مدیران و مسئولان شهرستان جهت حمایت‌هایی که از صنعت در این شهرستان داشته‌اند تشکر می‌کنم و از خداوند می‌خواهم که شاهد توسعه روزافزون این مجموعه باشیم.

صادق زاده فرماندار شهرستان زرند هم در این مراسم، از مدیران گروه مالی پاسارگاد و هلدینگ میدکو قدردانی و بیان کرد: شما مردان بی ادعا و مخلصی هستید که در جبهه اقتصادی مبارزه می‌کنید، شما سلیمانی‌های اقتصادی این کشور هستید و با تلاش شما در اقتصاد جهانی هم سربلند و پیروز خواهیم ماند.

حجت الاسلام محمدی رییس دادگستری زرند نیز در این مراسم تصریح کرد: بنده در جریان نیروی استخدامی و بومی شرکت قولاد زرند ایرانیان هستم و می‌دانم این شرکت بیش از 7 هزار نفر اشتغال‌زایی داشته و به قطع ما شاهد کاهش پرونده‌های جزایی در این منطقه خواهیم بود . امروز هر چه در بحث اقتصاد تلاش کنیم و اشتغال‌زایی برای جوانان فراهم کنیم شاهد کاهش آمار ورودی پرونده‌ها در حوزه‌های قضایی خواهیم بود و بر خود واجب می‌دانم از همه عزیزان که در جبهه اقتصادی درخشیدند و در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کردند تشکر و قدردانی کنم.

پورمند نیز در این مراسم از حمایت های سهامداران میدکو به عنوان یک شرکت سهامی عام و تلاش همه جانبه همکاران و دست اندرکاران این پروژه قدردانی نمود. وی تاکید کرد: شکوفایی تفکر صنعتی و تولیدی و شکوه دستاوردهای هلدینگ میدکو متاثر از نگاه بلند و حمایت های بی دریغ مادی و معنوی دکتر مجید قاسمی و همکاران و همراهان وی در بانک پاسارگاد و همراهی و حمایت سهامداران این مجموعه بوده است.

مجتمع فولاد زرند ایرانیان یکی از بزرگترین پروژه های شرکت میدکو می‌باشد که با تولید سالانه 1.7 میلیون تن فولاد به عنوان دومین واحد تولید فولاد به روش کوره بلند وارد مدار تولید می شود.
این راه اندازی با شروع به کار کارخانجات انتقال مواد و آگلومراسیون آغاز و در ادامه کارخانجات کوره بلند، اکسیژن و فولاد نیر در مدار قرار خواهد گرفت.

در این واحد فولاد سازی تامین و فعالیت تمامی مراحل زنجیره فولاد طراحی و پیش بینی شده و به عنوان یکی از بزرگترین و کاملترین واحد ها و دستاوردهای صنعتی کشور پس از انقلاب اسلامی رخ نمایی می کند.

نکته حائز اهمیت، آماده سازی این مجتمع بزرگ صنعتی و قرار گرفتن در آستانه بهره برداری و ورود به مدار تولید طبق برنامه قبلی و وعده هلدینگ میدکو مبنی بر اتمام پروژه در اسفندماه 1398 با وجود تحمیل تحریم های شدید و ظالمانه بین المللی بر اقتصاد و صنعت کشور طی دو سال اخیر و رویارویی با مسایل و بحرانهای اجتماعی همچون بیماری کرونا در چند ماه اخیر بوده است.

لازم به ذکر است به زودی و پس از عبور از شرایط فعلی و گذار از بحران حاصل از اپیدمی این بیماری، شاهد جشن آغاز تولید فولاد در دومین واحد کوره بلند ایران خواهیم بود.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1540
گالری عکس
اخبار مرتبط
نظرات شما