• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
بازدهی ۱۴ درصدی بورس در هفته ای که سپری شد؛

ارزش معاملات به ۳۹۸ هزار میلیارد ریال رسید

در پایان معاملات هفته منتهی به ۳ اردیبهشت ماه، شاخص کل بورس با رشدی ۹۶ هزار و ۱۶۰ واحدی (۱۴٫۸۹ درصدی) به سطح ۷۴۱ هزار و ۹۲۳ واحدی رسید تا رکوردی جدید را به ثبت برساند. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز بیش از ۱۱٫۷ درصد رشد را به ثبت رساند...

در نخستین روز معاملاتی هفته، شاخص کل با رشدی ۲۳ هزار واحدی و قرار گرفتن در پله ۶۶۸ هزار و ۹۰۶ واحدی به کار خود پایان داد. در این روز بیش از ۸۳۰ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش این معاملات ۶۱ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال بود. در این روز ارزش صدور و ابطال صندوق‌های قابل معامله نیز بیش از یک هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال به ثبت رسید. سه نماد وبملت، شتران و شیران بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

در روز یکشنبه، شاخص بیش از ۳ درصد رشد کرد تا یک پله دیگر به ابرکانال ۷۰۰ هزار واحدی نزدیک شود. در روزی که تعداد معاملات از مرز یک میلیون ۵۰۰ هزار دفعه نیز عبور کرد، حجم معاملات بیش از ۱۰ میلیارد و ۹۶۴ میلیون برگه سهم و ارزش کل معاملات بیش از ۱۰۲ هزار و ۸۱۷ میلیارد به ثبت رسید. در این روز شاخص کل هم‌وزن نیز نزدیک ۲ درصد رشد داشت و بیشترین حجم معاملات نیز به سه نماد بانکی وتجارت، وبصادر و ونوین تعلق گرفت. شبندر، شیران و وبملت نیز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

در سومین روز معاملاتی هفته، شاخص باز هم رشد خیره کننده‌ای را به ثبت رساند و با رشدی حدود ۱۹ هزار واحدی وارد ابرکانال ۷۰۰ هزار واحدی شد. در این روز اگر چه تعداد و حجم معاملات نسبت به یکشنبه کمتر بود اما در نهایت باز هم ارزش معاملات به بیش از ۷۷ هزار میلیارد ریال رسید. در روزی که بیش از ۳۰ درصد کل معاملات را حقوقی‌ها انجام دادند سه نماد وبلمت، شبندر و پترول به ترتیب با ۳۳۲، ۲۵۵ و ۱۷۱ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. در این روز نماد پترول که دو روز قبل به دلیل تغییرات ۵۰ درصدی قیمت متوقف شده بود با رشدی ۱۰ درصدی بازگشایی شد.

روز سه‌شنبه، ارزش معاملات بورس به بیش از ۸۲ هزار میلیارد رسید و حجم معاملات نیز از ۷ میلیارد سهم عبور کرد. در پایان معاملات این روز، شاخص با رشدی ۱۷ هزار واحدی در سطح ۷۲۶ هزار واحدی قرار گرفت تا باز هم بیش از ۲ درصد افزایش داشته باشد. در معاملات روز سه‌شنبه که با بازگشایی نمادهای متعددی نظیر وسینا و وملی و همچنین توقف نماد فولاد به دلیل نوسات ۵۰ درصدی قیمت همراه بود، وبملت، شبندر و پترول بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

آخرین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس مجددا بیش از ۱۵ هزار واحد رشد کرد. در این روز شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی ۲٫۴ درصدی را به ثبت رساند و ارزش کل معاملات بورس به ۷۳ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال رسید. در این روز نیز تعداد معاملات بیشتر از یک میلیون دفعه بود و حجم معاملات نیز از مرز ۶ میلیارد سهم گذشت. سه نماد شبندر، وبملت و شتران به ترتیب با ۵۹۴، ۴۳۵ و ۲۳۷ میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

در پایان هفته ارزش کل معاملات بورس با رشدی ۱۴٫۵ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۳۹۸ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال رسید تا میزان ارزش کل معاملات را از ابتدای سال به یک میلیون و ۲۵۲ هزار و ۲۹۸ میلیارد ریال برساند. این در حالی بود که حجم کل معاملات هفته با افتی ۲ درصدی به ۳۷ میلیارد و ۲۳۶ میلیون سهم رسید و تعداد دفعات معاملات نیز افتی ۲۳٫۵ درصدی داشت. این در حالی بود که در کل هفته و بنا به تصمیم مدیریت بورس، چهار نماد شگویا، صبا، تملت و زکوثر در خارج از ساعت معمول بورس و در حد فاصل ۱۲:۳۵ تا ۱۳:۳۰ معامله شدند و معاملات شستا نیز به ساعت ۱۳:۳۱ تا ۱۴:۳۰ محدود شد. تصمیمی که به دلیل کاهش فشار بر هسته معاملاتی و جلوگیری از اختلال در ثبت سفارش‌ها صورت گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1607
اخبار مرتبط
نظرات شما