• چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024

  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024
چالش شیرین روی آج لاستیک‌ساز‌ها نشست؛

کاهش نرخ‌های جهانی به نفع «لاستیک بارز»

به نظر می‌رسد، کاهش چشمگیر قیمت‌های جهانی نفت و فرآورده‌های مستقیم و غیر مستقیم نظیر دوده، بوتادین رابر در ماه‌های آتی از مهم‌ترین پتانسیل‌های کاهش بهای تمام شده و رشد سودآوری شرکت‌های تولید لاستیک از جمله شرکت لاستیک بارز کرمان است.

علیرغم این موضوع، در حالی که شرکت لاستیک بارز با نماد بورسی «پکرمان» در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ موفق به ثبت فروشی بیش از ۱.۶۲۶ میلیارد ریالی شده بود، عملکرد فروردین‌ماه این شرکت تحت‌الشعاع تعطیلات نوروز و شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

کاهش نرخ‌های جهانی به نفع

همچون ماه‌های گذشته از مهمترین و جالب‌ترین نکات گزارش عملکرد ماهیانه این شرکت می‌توان به قیمت‌های لاستیک بایاس در مقایسه با لاستیک رادیال اشاره داشت.

با توجه به کیفیت، حاشیه سود و نرخ‌های فروش، بسیاری از لاستیک سازان کشور اعم از ایران تایر و البته طرح توسعه لاستیک بارز در سال‌های اخیر در تلاش بر تغییر استراتژی‌های تولید از لاستیک بایاس به لاستیک رادیال بودند که در اتفاقی جالب و همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌گردد در شرایط کنونی نرخ‌های انواع لاستیک بایاس از لاستیک رادیال بیشتر است.

شرکت لاستیک بارز با ثبت فروشی ۷۸۹ میلیارد ریالی در فرودین‌ماه باید پس از اتمام دوره قرنطینه و دورکاری‌ها، مجدد به رکورد فروش ۱.۶۲۸میلیارد ریالی اسفندماه سال مالی ۱۳۹۸، حمله کند.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1626
اخبار مرتبط
نظرات شما