• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شد

ارائه گزارش تفریغ بودجه استان کرمان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید عملکرد استان با متوسط عملکرد بودجه کشور مقایسه شود، گفت: درخواست دیگر این است گزارش تفریغ بودجه استان کرمان ارائه شود که به تصمیمات این حوزه کمک می کند.

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: با توجه به شرایط بودجه در سال های اخیر، اعداد و ارقام حوزه اعتباری جاری و عمرانی استان کرمان نسبت به نیاز ما هر سال کمتر می شود اما در کنار این موارد، ظرفیت های اعتباری در قالب احکام اعتباری و بودجه شکل گرفته که در اختیار مدیران است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به صراحت اعلام می کنم که برخی مدیران ما اصلا در جریان بخش عمده ای از احکام غیربودجه ای نیستند بیان کرد: درخواست این است که گزارشی از عملکرد استان کرمان در ارتباط با احکام غیربودجه ای ارائه و دستگاهی که موفق عمل کرده، تشویق شود.

وی با اشاره به اینکه باید عملکرد استان با متوسط عملکرد بودجه کشور مقایسه شود، افزود: درخواست دیگر این است گزارش تفریغ بودجه استان کرمان ارائه شود که به تصمیمات این حوزه کمک می کند.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: کل بودجه مصوب و ابلاغی کشور، معادل یک سوم از بودجه شرکت های دولتی و بانک هاست اما تاکنون اطلاعی از برش استانی بودجه شرکت های دولتی و بانک ها را نداریم که اگر امکان احصاء در این بخش وجود دارد، درخواست داریم این سهم و شرح عمل به وظایف شرکت ها در استان اعلام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: ۶۰ درصد از شرکت ها و مجموعه های وابسته به دولت زیان ده هستند که نیاز به اصلاح ساختار دارد و با توجه به وضعیت محصولات کشاورزی و تکرار مشکلات این حوزه، یکی از مجموعه های زیان ده، تعاون روستائی است.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1708
اخبار مرتبط
نظرات شما