• پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024

  • پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 18 April 2024
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس،تاکید کرد

محدودیت‌های ناشی از صادرات محصولات کشاورزی به حداقل برسد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید کار کارشناسی در این زمینه صورت بگیرد و محدودیت های ناشی از صادرات محصولات کشاورزی در کشور به حداقل ممکن برسد.

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به خسارت های وارده ناشی از شیوع کرونا بر واحدهای تولیدی اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا، حدود ۳ هزار میلیارد تومان تعهد بیمه در زمینه بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت امسال است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات فروش محصولات کشاورزی بیان کرد: پیشنهاد ما این است که محدودیت های ناشی از صادرات برای بازه زمانی کوتاه مدت یک ساله لغو شود و هیچ وضع تعرفه ای صورت نگیرد تا بتوانیم صادرات را جلو ببریم.

پورابراهیمی تصریح کرد: راهبرد دیگر، ارائه مشوق های صادراتی باشد و مصادیق مربوط به این دو بخش را اتاق بزرگانی احصاء کند که در صورت تصویب ستاد کرونای کشور، استان کرمان سهم زیادی از مصوبات خواهد داشت و این موضوعات اهمیت زیادی دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس اظهار کرد: باید کار کارشناسی در این زمینه صورت بگیرد و محدودیت های ناشی از صادرات محصولات کشاورزی در کشور به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: محصولات کشاورزی استان کرمان سهم مهمی در صادرات غیرنفتی کشور دارد و کاهش میزان محدودیت های صادراتی اهمیت زیادی دارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه بخشی از مسائل به سیاست های دولت در تنظیم بازار برمی گردد، گفت: باید دیپلماسی اقتصادی در نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فعال شود.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1744
اخبار مرتبط
نظرات شما