• چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024

  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024
با حضور مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر انجام شد

عملیات تست و راه‌اندازی کارخانه بازیابی هماتیت

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به همراه جمعی از معاونین و مدیران شرکت از پروژه کارخانه بازیابی هماتیت در منطقه گل‌گهر بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه برای عملیات تست و راه‌اندازی در سال جهش تولید قرار گرفت.

پروژه کارخانه بازیابی هماتیت،به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه هماتیتی کشور شامل دو خط بازیابی خوراک خشک با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال و دو خط بازیابی خوراک تر با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در سال است.

از مهم‌ترین مشخصات فنی این کارخانه می‌توان به مواردی همچون، عدم وابستگی هشت ساله تامین خوراک به معدن، تکمیل زنجیره ارزش محصولات به واسطه رمق‌گیری مواد میانی کم‌عیار هماتیتی، بهره‌گیری از دانش و سرمایه بومی منطقه گل‌گهر در طراحی، اجرا و نصب، ظرفیت خوراک‌دهی چهار میلیون تن در سال، ظرفیت تولید یک میلیون تن کنسانتره در سال، کنسانتره محصول با عیار آهن ۶۵ درصد، دانه‌بندی محصول زیر ۱۰۰ میکرون، تولید پلت فید هماتیتی و عمر خوراک کارخانه هشت سال اشاره کرد.

میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این پروژه بالغ بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است و میزان اشتغال پروژه نیز پس از بهره‌برداری ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم خواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1791
اخبار مرتبط
نظرات شما