• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
رئیس مرکز مطالعات اتاق کرمان در تحلیل آثار و تبعات کرونا،تاکید کرد

اهمیت توجه به شاخص های فرهنگی در کسب و کارها

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های اقتصادی اتاق کرمان گفت: شاخص های فرهنگی در کسب و کارها در شرایط شیوع کرونا نیز باید جدی گرفته شود زیرا فضای کسب و کار تاثیر بسیاری از این بیماری پذیرفته است.

محمدجواد رستمی در نشست کارگروه اقتصادی شورای فرهنگ عمومی استان با حضور جمعی از مدیران و اساتید دانشگاه افزود: در شرایط شیوع بیماری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه، اجرای دولت الکترونیک در اولویت قرار گرفته که می تواند بسیاری از فرآیندها را تسهیل کند. وی با تاکید بر اینکه باید زندگی کردن با کرونا را مورد توجه قرار داد زیرا کسی نمی‌داند این ویروس چه زمانی از بین می رود، ادامه داد: مباحث فرهنگی در حفظ و توسعه کسب و کارها بسیار مهم است زیرا یک طرف آن مردم هستند و مردم در چند سال اخیر استقبال خوبی را از فرآیندهای الکترونیکی به ویژه باگوشی های هوشمند به روش ساده نشان داده‌اند.

رستمی، تصریح کرد: صاحبان کسب و کارها باید کسب و کار خود را وارد فضای الکترونیکی کنند تا بتوانند در این شرایط دوام بیاورند.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان در ادامه این نشست به بحران های بین المللی ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: بیشترین بحران در اقتصاد ایجاد شده و بر اساس یک اعتقاد کلی، ایجاد بحران های اقتصادی هر چند سال یکبار اجتناب ناپذیر است. سیدعبدالمجید جلائی اظهار کرد: با توجه به اینکه نقش دولت ها در اقتصاد پررنگ تر شده، شیوع ویروس کرونا ثابت کرد که چقدر دولت های کارآمد مانند آلمان نقش مهمی در مدیریت اقتصاد در این شرایط دارند.

وی بیان کرد: حمایت دولت از کسب و کارها شامل مواردی مانند تامین هزینه های بهداشت و درمان و زیرساخت هاست اما این بحران بین المللی نوع تلقی و برداشت از کسب و کارها را تغییر داده و بعضی از آنها را از دنیای رقابت خارج کرده و عده ای دیگر را وارد کرده است. جلائی، با اشاره به اینکه برای ارزیابی حواشی و مباحث فرهنگی حوزه اقتصادی بحران کرونا باید فعالیت ها با محوریت استان انجام شود، اظهار کرد: استان هایی با محوریت صادراتی مانند کرمان بیشترین آسیب را از کرونا دیدند به طوری که صادرات ما 47 درصد کاهش یافته است.

گفتنی است در این نشست جمع دیگری از اساتید و مدیران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/1883
اخبار مرتبط
نظرات شما