• سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024

  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 16 April 2024
پورابراهیمی در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی:

فرصت ها و تهدیدات بازار سرمایه، بررسی شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی فرصت ها و تهدیدات بازار سرمایه در کمیسیون متبوعش خبر داد.محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست این کمیسیون با وزیر اقتصاد و دارایی، گفت: به دلیل دغدغه‌ی نمایندگان درباره بازار سرمایه به واسطه روند صعودی قیمت سهام شرکت‌های بورسی و افزایش شاخص در هفته‌های اخیر، بررسی وضعیت بازار سهام در دستورکار کمیسیون اقتصادی قرار گرفت.

روند صعودی قیمت سهام شرکت های بورسی با نرخ های بازدهی هم خوانی ندارد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: به زعم نمایندگان روند صعودی قیمت سهام شرکت های بورسی، با نرخ های بازدهی، عملیات واقعی شرکت ها، وضعیت شاخص‌های کلان اقتصادی مانند نرخ رشد اقتصاد و شاخص های اقتصادی منطقه ای و بین المللی، هم خوانی ندارد.

وی با بیان اینکه در این نشست علاوه بر بررسی دغدغه ها، فرصت های بازار سرمایه از جمله تامین مالی دولت و بخش خصوصی پیگیری شد، اظهار کرد: عرضه هایی که دولت از آن نام می برد، عمدتا سهام شرکت هایی است که پیش از این عرضه شده اند، به طور مثال سهام شرکت هایی که پیش از این از طریق هلدینگ ها عرضه شدند، مجددا از طریق ساختار بالادستی عرضه می شوند به این معنا که سهام یک شرکت دو یا سه بار در لایه های مختلف عرضه می شود.

اطلاع رسانی به مردم درباره سرمایه گذاری در بورس در دستورکار وزارت اقتصاد قرار گیرد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه زیرساخت های بازار سرمایه در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: نحوه سرویس دهی و وضعیت کارگزاری ها و شرکت هایی که خدمات مشاوه ای ارائه می کنند مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اطلاع رسانی به مردم درباره سرمایه گذاری در بورس باید در دستورکار وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان بورس و شورای عالی بورس قرار گیرد زیرا در حال حاضر مردم صرفا می دانند ورود به بورس مناسب است اما از محتوای آن اطلاع کافی ندارند./

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2014
اخبار مرتبط
نظرات شما