• چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 17 April 2024

  • چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 17 April 2024
«اقتصاد کرمان» گزارش می‌دهد؛

تقسیم سود 900 ریالی در مجمع «کگل»

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با حضور سهامداران این شرکت برگزار و 900 ریال به ازای هر سهم میان سهامداران سود تقسیم شد.

مجمع عمومی عادی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با موضوع استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 29 اسفند 1398، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره و تعیین پاداش هیئت مدیره با حضور 80 درصد از سهامداران در سالن مرکز همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

این مجمع با حضور اعضای هیئت رئیسه در جایگاه قانونی، قرائت دستور جلسه از سوی ریاست مجمع عمومی و معرفی اعضای هیئت رئیسه رسمیت یافت. در این جلسه یونس الستی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، یکی از سهامداران عمده به عنوان رئیس مجمع، جمشید ملارحمان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به عنوان دبیر مجمع و نمایندگان شرکت سرمایه‌گذاری امید و فولاد مبارکه (سهامداران عمده) به عنوان ناظر مجمع در هیئت رئیسه به همراه محمد زیدآبادی، معاون مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر حضور یافتند.
جمشید ملارحمان در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گل‌گهر اظهار داشت: تلاش ما به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن برای رفع نگرانی سهامداران است.
وی افزود: 30 درصد از ذخایر سنگ آهن کشور در گل‌گهر  قرار دارد و بنابراین باید این شرکت و زیرمجموعه‌های آن نقش 30 درصدی در تولید سنگ آهن داشته باشند.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اضافه کرد: شرکت گل‌گهر جایگاه نخست تولید کنسانتره کشور با سهم 32 درصد و تولید گندله با سهم 29 درصد را از آن خود کرده و بنابراین نقش 30 درصدی را در تولید سنگ آهن کشور ایفا می‌کند. ضمن اینکه کل منطقه گل‌گهر نقش 43 درصدی در کشور دارد.
ملارحمان در خصوص عملکرد تولیدی گل‌گهر در سال گذشته خاطرنشان کرد: تولید سنگ آهن در گل‌گهر در سال 1398 به بیش از 26 میلیون تن رسید که حدود 3 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و اگر گل‌گهر این نقش را ایفا نمی‌کرد، کل زنجیره با مشکل مواجه می‌شد.
وی با اشاره به ذخایر این شرکت، تصریح کرد: ذخیره سنگ آهن گل‌گهر از 30 میلیون تن به 180 میلیون تن رسیده و به زودی ممکن است به ذخایری بزرگ‌تر از معادن کنونی برسیم. آمادگی اکتشاف سنگ آهن در هر نقطه از کشور را داریم.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اظهار کرد: سال قبل هشت هزار و 200 میلیارد تومان طرح در گل‌گهر وارد مدار تولید شد. امسال بیش از 16 هزار میلیارد تومان طرح افتتاح خواهیم کرد و بیش از 30 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهیم داشت. بهره‌برداری از این طرح‌ها با برنامه‌ریزی، مدیریت نقدینگی و شفافیت مالی حاصل شده است.
ملارحمان در خصوص درآمدهای سال 1398 گل‌گهر عنوان کرد: در سال گذشته 17 هزار میلیارد تومان درآمد تلفیقی و بیش از 13 هزار میلیارد تومان درآمد خود شرکت بود که رشد 44 درصدی نسبت به سال قبل از آن دارد. سود عملیاتی شرکت نیز بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان بوده که رشد 53 درصدی دارد.
وی در پایان با اشاره به به طرح‌های توسعه‌ای گل‌گهر ابراز کرد: سال جاری آب خلیج فارس به گل‌گهر می‌رسد و قصد داریم همه پروژه‌های سودده همانند پروژه ورق فولادی را تا دو سه سال آینده وارد مدار تولید کنیم.

در ادامه مجمع گل‌گهر، حسابرس قانونی و بازرس مستقل نظرات خود را راجع به صورت‌های مالی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر مطرح کرد و مدیران این شرکت نیز به آن پاسخ دادند. همچنین بخشی از جلسه نیز به پرسش سهامداران اختصاص داشت که مدیران گل‌گهر و نیز هیئت رئیسه به آن‌ها پاسخ دادند.
در پایان مجمع گل‌گهر صورت‌های مالی سال منتهی به 29 اسفند 1398 به تصویب سهامداران رسید. موسسه بهراد مشار به عنوان حسابرس قانونی و بازرس مستقل و روزنامه‌‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه‌ کثیرالانتشار معرفی شدند. همچنین مقرر شد حق حضور اعضای غیر هیئت مدیره به ازای هر جلسه دو میلیون و 800 هزار تومان به صورت ناخالص و پاداش 850 میلیون تومان به صورت خالص تعیین شود. در نهایت اینکه سود کلی شرکت 70 هزار میلیارد ریال معادل یک هزار و 361 ریال به ازای هر سهم بود که با موافقت سهامداران، به میزان 70 درصد و 900 ریال به ازای هر سهم سود به سهامداران تخصیص یافت.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2032
اخبار مرتبط
نظرات شما