• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان:

هفت اختراع در دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان ثبت شد

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه گفت: هفت اختراع و تولید و 53 نمونه محصول در سایه فعالیت های پژوهشی استادان این دانشگاه در هشت سال گذشته به دست آمده است.

محمدجواد آروین افزود: شرکت های دانش بنیان استان کرمان نیز تاکنون موفق به ثبت 39 اختراع شده و 47 محصول از سوی این واحدها تجاری سازی شده و به تولید انبوه رسیده است.
وی تصریح کرد: انعقاد 43 تفاهم نامه با مراکز صنعتی استان، ایجاد کلینیک صنعت و معدن در محل سازمان صنعت و معدن و برگزاری کارگاه های مورد نیاز واحدهای صنعتی با حضور استادان دانشگاه از مهم ترین اقدامات دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان بشمار می رود. 
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان اظهار داشت: ایجاد مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) استان در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، از فعالیت های دیگری است که انجام شده است.
وی با اشاره به استقرار مرکز آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای (آپا) استان در دانشگاه تحصیلات تکمیلی افزود: این مرکز به ارائه خدمات به دستگاه های دولتی و غیردولتی می پردازد و مدیریت یکپارچه و ایجاد هماهنگی در واکنش به تهدیدات امنیتی در فضای سایبری و مدیریت زمان و منابع در مقابله موثر با تهدیدات امنیتی در حوزه سرویس ها و شبکه ها، از اهداف اصلی راه اندازی این مرکز است.
آروین گفت: همچنین در حال حاضر با اخذ دفتر منطقه ای مالکیت فکری، صدور مجوز اختراع در استان های جنوب شرق کشور، توسط پارک علم و فناوری استان کرمان، انجام می شود و با تاسیس مرکز مبادلات بین المللی فناوری و تجاری، سه جشنواره تجاری سازی در شهرهای کرمان، دبی و کیش برگزار شده است.
وی با اشاره به سرمایه انسانی دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفت کرمان تصریح کرد: دارا بودن 44 رشته و گرایش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، پنج دانشکده، پنج پژوهشکده و فعالیت 34 آزمایشگاه، 34 شرکت دانش بنیان، 43 شرکت در مرحله پارک، 80 شرکت در مرحله پیش رشد، 59 شرکت در مرحله رشد، 8 مرکز رشد وابسته به پارک و 12 شرکت در مرحله توسعه فناوری مستقر در پارک علم و فناوری استان کرمان، توان ذاتی این مجموعه را نمایان می کند.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان گفت: کتابخانه دانشگاه با بیش از 17 هزار جلد کتاب لاتین جدید، منبع مهمی برای پژوهشگران است و مرکز همایش های دانشگاه نیز با داشتن سال های 800 و 300 نفره و با امکانات متنوع و سالن های جانبی به عنوان قطب برگزاری کنفرانس های ملی و بین المللی در استان عمل می کند.
وی تاکید کرد: طی هشت سال گذشته، در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته به ازای هر عضو هیات علمی 8.2 دهم مقاله تولید شده که در این زمینه از برنامه ششم توسعه جلوتر هستیم.
آروین ادامه داد: مجموعه این اقدامات منجر به کسب رتبه نهم در بین دانشگاه های صنعتی کشور توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و با در نظر گرفتن شاخص ها و معیارهای رتبه بندی در قالب پنج معیار پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، امکانات و فعالیت های اجتماعی و اقتصادی شده است.
وی بیان کرد: همچنین بر مبنای گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، به عنوان بهره ور ترین دانشگاه صنعتی کشور معرفی شد. 
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان تاکید کرد: توانمندسازی فنی فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری با همکاری صنایع استان و ایجاد ظرفیت استفاده از فرصت های مطالعاتی صنعتی کوتاه مدت و بلندمدت برای اعضای هیات علمی در صنایع کشور به منظور آشنایی با مشکلات صنایع و فرایندهای صنعتی از برنامه های پیش روی دانشگاه بشمار می رود.
وی بیان کرد: اختصاص اعتبارات پژوهشی از محل بودجه های مصوب سالانه توسط دولت و از محل 2درصد تولید ناخالص ملی و همچنین الزام صنایع در جهت وارد نمودن دانش فنی به همراه تکنولوژی مورد نیاز از انتظارات این دانشگاه است.
آروین تصریح کرد: حمایت های مالیاتی و ارائه تسهیلات بانکی از محصولات شرکت های دانش بنیان، نظارت جدی بر واردات کالاهایی که توان تولید آنها را شرکت های دانش بنیان دارند و ایجاد تسهیلات صادراتی برای محصولات شرکت ها باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به پیشرفت های علمی استان کرمان در 40 سال گذشته تصریح کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی استان ها و شهرهای بزرگ کشور دانشگاههای جدیدی تاسیس شد که در مجموع تعداد دانشگاه های دولتی بیش از 120 دانشگاه است که به این آمار باید دانشگاه های غیر دولتی و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را نیز بیافزایم.
دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در کیلومتر 28 بزرگراه هفت باغ علوی و در جوار شهر ماهان قرار دارد و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجوی روزانه و شبانه می پذیرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/204
اخبار مرتبط
نظرات شما