• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
توافق استانداری کرمان،آب و فاضلاب کشور و سازمان بسیج سازندگی؛

چاره‌جویی برای ۷۶۰ روستای فاقد شبکه آب در استان کرمان

با توافق استانداری کرمان، شرکت آب و فاضلاب کشور و مشارکت سازمان بسیج سازندگی روند آب‌رسانی به روستاهای فاقد شبکه آب‌رسانی در استان سرعت می‌گیرد.

دکتر "محمدجواد فدایی" شامگاه دوشنبه ۳۰ تیرماه در جلسه ای با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه مردم ۷۶۰ روستا در استان کرمان از نعمت شبکه‌ آب شرب بی‌بهره‌اند و به وسیله تانکر به آنها آب‌رسانی می‌شود اظهار کرد: شاخص دسترسی به شبکه آبرسانی در مناطق روستایی استان کرمان از متوسط کشوری پایین تر است و انتظار می‌رود شرکت آب و فاضلاب کشور متناسب با شاخص‌های توسعه بودجه مناسبی برای آبرسانی اختصاص دهد.

"حمیدرضا جانباز" مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این نشست گفت: پیش بینی شده است برای تامین آب شرب ۵۰۰ روستا از مجموع ۷۶۰ روستای فاقد شبکه آب در استان کرمان، از محل صندوق توسعه ملی  اعتباراتی در نظر گرفته شود که سالانه حداکثر اعتباری قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده خواهد شد.

وی ادامه داد: این روند تخصیص اعتبار معنایش این است که برای آب‌رسانی به ۵۰۰ روستای استان کرمان دست کم نزدیک به ۸ سال زمان نیاز خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مقرر شد برای اتمام طرح های آبرسانی به ۵۰۰ روستای استان کرمان تا شهریورماه سال آینده، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی شرکت آب و فاضلاب کشور اختصاص یابد و ۵۰۰ میلیارد تومان هم با مشارکت شبکه بانکی کشور در قالب تسهیلات پرداخت شود.

همچنین در این نشست توافق شد برای آب رسانی به ۲۶۰ روستای دیگر که فعلا ردیف اعتباری ندارند؛ پیگیری شود که در صورت امکان از منابع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استفاده شود. ضمن آنکه بر اساس مصوبه این جلسه مقرر شد ظرف امسال و سال آینده بسیج سازندگی در صورت تحقق اعتبارات این نهاد مصوب مجلس، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های آبی استان هزینه کند و اولویت را هم به طرح‌های آب شرب بدهد.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2091
اخبار مرتبط
نظرات شما