• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
مدیر ستادی بانک کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان جنوب

مدیر ستادی بانک کشاورزی جنوب کرمان گفت: دولت طی یک سال گذشته برای حمایت از کشاورزان این منطقه یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض پرداخت کرده است.

بابک کلانتری این میزان اعتبار را در قالب بند (ل) تبصره ۱۶ و بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه عنوان کرد.

وی اظهار داشت: اعتبار پرداخت شده به کشاورزان هفت شهرستان جنوبی استان کرمان طی سال گذشته با حمایتهای دولت تامین و پرداخت شد.

وی اعتبار برنامه‌ریزی شده برای بند (ل) تبصره ۱۶ را ۳۸۸ میلیارد ریال عنوان کرد و از دریافت تسهیلات توسط ۲ هزار و ۲۹۱ کشاورز منطقه جنوب کرمان خبر داد.

مدیر ستادی بانک کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: بند (ل) تبصره ۳۵ بودجه سال ۱۳۹۸ نیز مربوط به تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان بخش کشاورزی که سررسید اقساط‌شان از ابتدای سال ۹۷ تا پایان سال ۹۸ بود و اگر کشاورز اصل تسهیلات را پرداخت می‌کرد، سود و جرایم را دولت پرداخت و تسهیلات تسویه می‌شد.

وی با بیان اینکه ۹۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای بند (خ) ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی شد، گفت: از ابتدای شروع پرداخت تسهیلات در این بخش تا کنون چهار هزار و ۸۰۰ نفر از تسهیلات این بخش استفاده کردند.

کلانتری با بیان اینکه بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه شامل کشاورزان واجد شرایطی بوده که با مراجعه به بانک و ارائه مستندات لازم به مدت حداکثر سه سال تسهیلات خود را تمدید کرده باشند، افزود: پرداخت سود این تسهیلات بر عهده دولت بوده که مهلت قانونی این طرح تمام شده ولی هنوز از اعتبار برنامه‌ریزی شده مبلغی باقی مانده است.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2183
اخبار مرتبط
نظرات شما