• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
آنالیز بازارها در هفته ای که گذشت؛

افت دسته‌جمعی بازارها/ سرمایه‌گذارانِ کدام بازار بیشتر ضرر کردند؟

بازار طلا، دلار، سکه و بورس در سومین هفته مرداد ۹۹ همه با کاهش قیمت مواجه شدند. اما سرمایه‌گذاران در کدام بازارها این هفته بیشتر ضرر کردند؟...

وضعیت کلیه بازارها این هفته نزولی بود. اما سرمایه‌گذاران بازار طلا بیشترین افت قیمت و سهامداران بورس، کمترین ضرر را متحمل شدند. براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر کدام از فلزات زردرنگ طلا و سکه به ترتیب افت ارزش ۸٫۸ و ۶٫۸ درصدی را تجربه کردند.

در پایان هفته‌ای که گذشت، خریداران هر گرم طلای ۱۸ عیار را ۱۰۰ هزار تومان ارزان‌تر نسبت به هفته گذشته خریدوفروش کردند. قیمت طلا در پایان هفته منتهی به ۱۷ مرداد ماه یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان بود، اما در پایان این هفته با کاهش قیمت ۸٫۸ درصدی به رقم یک میلیون و ۲۸ هزار تومان رسید.

سکه نیز در این هفته ۸۰۰ هزار تومان کاهش داشت. قیمت سکه امامی در پایان هفته قبل در میانه کانال ۱۱ میلیون تومان قرار داشت که با افت قیمت ۶٫۸ درصدی به کانال ۱۰ میلیون تومان بازگشت. نرخ معامله‌ای دیروز این فلز گرانبها ۱۰ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان بود.

دلار نیز یک پله افت قیمت داشت و با بازدهی منقی ۴٫۱ درصدی در رده سوم کمترین بازدهی هفتگی بازارها قرار گرفت. صرافی ملی قیمت دلار در پایان هفته قبل را ۲۳ هزار تومان اعلام کرد اما طی روزهای اخیر ۹۵۰ تومان از ارزش این شاخص بازار ارز کاسته شد. آخرین نرخ دلار در پایان هفته منتهی به ۱۷ مرداد ماه ۲۳ هزار تومان بود که با افت قیمت این هفته در بازارها تا سطح نرخ ۲۲ هزار و ۵۰ تومان کاهش یافت.

شاخص کل بازار سرمایه در این هفته با افت حدود ۵۸ هزار واحدی به کانال یک میلیون واحدی برگشت و بازدهی منفی ۲٫۹ درصدی را به ثبت رساند.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل پس از افتی که در دور روز سه‌شنبه و چهارشنبه سرعت بیشتری گرفت، روی سطح یک میلیون و ۹۷۵ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

این در حالی است که این شاخص در هفته منتهی به ۱۷ مرداد ماه، با حدود ۱۳۰ هزار واحد رشد (۶٫۸ درصدی) روی سطح دو میلیون و ۳۴ هزار واحدی قرار داشت.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2235
اخبار مرتبط
نظرات شما