• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
سرپرست گروه صنعتی بارز خبر داد

طراحی و تولید «تایر پاپهن» برای نخستین بار در خاورمیانه

تایر پاپهن (Wide Base) برای نخستین بار در خاورمیانه در راستای بومی‌سازی دانش طراحی تایر مطابق با استانداردهای روز دنیا توسط گروه صنعتی بارز طراحی و تولید شد.

علی اکبر مشرفی، سرپرست گروه صنعتی بارز هدف اولیه تولید این تایر را نشانه سرآمدی تحقیقاتی و توان طراحی در صنعت تایر کشورعنوان کرد و گفت: تایر ۴۴۵/ ۶۵ R ۲۲.۵ با تحمل باری نزدیک به ۶ تن و عرض مقطعی اندکی کمتر از نیم متر این امکان را به سازندگان تریلر می‌دهد تا نسبت به حذف یک محور به طور کامل و حذف دو حلقه تایر سنگین در یک محور اقدام کنند.

مشرفی هدف از طراحی و ساخت این تایر را ایجاد یک گروه محصول جدید، دستیابی به دانش فنی طراحی تایرهایwide base و شاخص بودن و تاثیرگذاری علمی در صنعت خودروی کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ایده اولیه این طرح به قبل و همزمان با عقد قرارداد ساخت دستگاه‌های تایرسازی جدید برمی گردد، گفت: کار در این پروژه پس از نصب ماشین آلات ساخت و جمع آوری اطلاعات برای دسترسی به دانش فنی طراحی، در مهرماه ۱۳۹۸ با ۱۴ نفر نیروی کارآمد و متخصص آغاز شد و سرانجام با اتکا به توان فنی مهندسان جوان اداره تحقیقات و توسعه به نتیجه رسید.

سرپرست گروه صنعتی بارز تولید این تایر را گامی بزرگ در راستای کاهش قیمت تمام شده، حفظ محیط زیست، کاهش هزینه‌های تایر جایگزین و کاهش مصرف سوخت اعلام کرد و گفت: طبق برنامه زمان‌بندی زمان تحویل این تایر تا پایان سال ۱۳۹۹ است اما زمان و میزان تولید انبوه آن بستگی به نیاز بازار و اعلام برنامه ریزی تولید دارد.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2296
اخبار مرتبط
نظرات شما