• چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024

  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024
با حضور وزیر نیرو؛

۵۰۷ میلیارد تومان طرح‌های صنعت آب و برق در کرمان افتتاح شد

در هفته نوزدهم پویش هر هفته _ الف _ ب _ ایران، ۵۰۷ میلیارد تومان طرح‌های صنعت آب و برق در کرمان با حضور اردکانیان وزیر نیرو افتتاح شد.سد قدردونی ۴۴ میلیون مترمکعبی، پست ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت جیرفت، پست ۴۰۰/۱۳۲ کیلوولت کهنوج و چهار پروژه فوق توزیع و خط انتقال نیروی برق با جمع سرمایه‌گذاری ۵۰۷ میلیارد تومان طرح هایی بودند که در سفر وزیر نیرو به کرمان افتتاح شدند.

وزیر نیرو در آیین افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان کرمان، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ پروژه از پروژه‌های ساخت و سازی وزارت نیرو به بهره‌برداری رسیده و البته ۵۰ پروژه ساز و کاری داریم که پنج پروژه آن انجام شده است.
رضا اردکانیان با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در این ساز و کارها سرمایه‌گذاری شده است، عنوان کرد: سد قدرونی ششمین سدی است که امسال به این مرحله رسیده و امیدواریم با مهار سیلاب‌های فصلی، ما را در تامین آب باکیفیت و کاهش خسارت یاری دهند.
اردکانیان با بیان اینکه با احداث این سد آب باکیفیت برای شهر راور نیز تامین می‌شود، افزود: بیش از 500 میلیارد تومان پروژه صنعت آب و برق امروز در استان کرمان افتتاح می‌شود. وزیر نیرو با اشاره به درخواست استاندار کرمان برای تامین اعتبار آبرسانی به 550 روستای استان کرمان عنوان کرد: حتما این موضوع را انجام می‌دهیم و منابع لازم برای آبرسانی این روستاها را از طریق تسهیلات ماده ۵۶ فراهم می‌کنیم. وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۹۹ هزار و ۵۲۹ نفر از هموطن روستایی از شبکه آب سالم و پایدار برخوردار شدند و طی هفت سال گذشته بالغ بر ۸ میلیون نفر روستایی از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار شده‌اند
وی در پایان با بیان اینکه تصمیمات خوبی برای آب گرفته شده و ساز و کارهای در نظر گرفتیم تا مردم کرمان دل نگران آب امروز و فرداهای دیگر نباشد، گفت: برای تامین آب مورد نیاز صنعت هم تدارک خوبی دیده شده که بخش‌هایی از همین پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2403
گالری عکس
اخبار مرتبط
نظرات شما