• شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024

  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 20 April 2024
بازار فلزات طلایی همچنان صعودی؛

بازدهی هفتگی دیگر بازارها چقدر بود؟

در این هفته نیز همانند چند هفته گذشته بازار فلزات طلایی بیشترین بازدهی را داشت با این تفاوت که سکه دو برابر طلا رشد کرد، دلار نیز روند صعودی داشت اما بورس افت کرد...

در هفته‌ای که سپری شد بیشترین افزایش قیمت در بازار فلزات زردرنگ رخ داد، دلار هم روی خط صعودی بود اما بورس افت کرد.
سکه
طی چند هفته گذشته که بورس با افت شاخص مواجه شده، طلا در صدر جدول بازدهی بازارهای مالی قرار داشت اما در این هفته سکه با 8.2 درصد رشد قیمت (حدودا دو برابر طلا) بیشترین بازدهی هفتگی را از آن خود کرد.
سکه در این هفته سطح مقاومتی 12 میلیون تومانی را شکست و از آن عبور کرد، قیمت سکه طرح جدید که در پایان هفته دوم شهریور ماه روی نرخ 11 میلیون و 85 هزار تومان بسته شد، در این هفته 920 هزار تومان افزایش قیمت داشت.
براساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، آخرین نرخ معامله شده سکه در روز 20 شهریور ماه 12 میلیون و پنج هزار تومان است.
طلا
طلا طی هفته‌های اخیر تقریبا روی عدد ثابتی رشد کرده است.
هر گرم طلای 18 عیار که در پایان هفته منتهی به 14 شهریور ماه روی نرخ یک میلیون و 106 هزار تومانی خریدوفروش می‌شد در این هفته رشد 4.3 درصدی را تجربه کرد و خریداران هر گرم آن را 48 هزار تومان گرانتر معامله کردتد.
آخرین معامله طلای 18 عیار در روز گذشته با قیمت یک میلیون و 154 هزار تومانی انجام شده است.
دلار
بازار ارز در این هفته، حواشی از جمله صف طولانی برای دریافت دلار ارزان‌تر از صرافی ملی را به همراه داشت.
براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، قیمت دلار در این هفته 350 تومان معادل 1.5 درصد رشد کرده است
آخرین نرخ اعلامی صرافی ملی در پایان هفته دوم ماه جاری، 22 هزار و 450 تومان بود که این صرافی نرخ دلار را در روز گذشته 22 هزار و 800 تومان اعلام کرد.
بورس
شاخص کل بازار سرمایه در این هفته 75 هزار واحد معادل 4.5 درصد افت کرد.
این شاخص که در پایان هفته قبل تا سطح یک میلیون و 631 هزار واحدی پایین آمده بود، در این هفته نیز یک پله به عقب برگشت و در پایان معاملات روز چهارشنبه 19 شهریور ماه روی سطح یک میلیون و 556 هزار واحدی به کار خود پایان داد.
همچنین ارزش سهام عدالت در روز چهارشنبه‌ای که گذشت به 15 میلیون و 55 هزار تومان رسید که نسبت به هفته قبل 3.3 درصد افت کرده است و با این حساب ارزش 60 سهام عدالت قابل فروش به 9 میلیون 22 هزار تومان رسید.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2426
اخبار مرتبط
نظرات شما