• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
رییس اتاق کرمان در دیدار با گزینه پیشنهادی وزارت صمت چه گفت؟

زمین‌گیر شدن تجارت و بی‌پناهی صادرکنندگان

گزینه جدید دولت برای وزارت صمت که قرار است فردا در آزمون رای اعتماد مجلس حاضر شود، با حضور در اتاق ایران پای صحبت نمایندگان بخش خصوصی نشست تا در تناسب با پیشینه فعالیت اقتصادی‌اش در این بخش،موافقت و همراهی آنها را جلب کند و با اطمینان‌خاطر بیشتر پای به صحن مجلس بگذارد.در این دیدار رییس اتاق کرمان هم نکاتی را در مورد اوضاع و احوال صنعت و تجارت به «رزم حسینی» گوشزد کرد.

رییس اتاق کرمان در این دیدار به صراحت از زمین‌گیر شدن  تجارت و بی‌پناهی صادرکنندگان سخن گفت و تاکید کرد:بانک‌مرکزی هر تصمیمی را بدون درنظرداشتن شرایط فعالان اقتصادی اجرایی می‌کند و سازمان‌های متولی حمایت از تجارت هم از بانک‌مرکزی در ایجاد محدودیت برای صادر کنندگان سبقت گرفته اند.
سیدمهدی طبیب‌زاده افزود: کارت‌های بازرگانی تمدید نمی‌شود و سامانه‌ای طراحی شده که به گفته بانک مرکزی از اسفند ۹۸ حتی یک پاسخ نداده است و کارت‌های فعال هم‌ تعلیق شده‌اند.
طبیب‌زاده تاکید کرد: در مورد انباشت مواد اولیه در گمرکات کشور و ترخیص فوری آنها و حل و فصل این مساله باید هرچه سریعتر تصمیم‌گیری شود.
رییس اتاق کرمان افزود: برای ورود قطعات مورد نیاز صنایع نیز باید چاره‌ای اندیشید. طبیب‌زاده خواستار حضور فعال وزیر صمت در جلسات سران قوا و عضویت و حضور فعال وزیر صمت در کمیته پنج نفره ماده ۲ مصوبات سران قوا برای دفاع از فعالان اقتصادی شد.رییس اتاق کرمان در بخش پایانی سخنان خود، احیای ۲۰۰۰ واحد صنعتی تملیکی توسط بانکها با کمک قوه قضائیه را به علیرضا رزم‌حسینی در صورت تکیه زدن بر کرسی وزارت صمت پیشنهاد داد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2579
اخبار مرتبط
نظرات شما