• سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 23 April 2024

  • سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 23 April 2024
در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، مطرح شد

کرمان رتبه آخر در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸

استاندار کرمان با گلایه از نحوه پرداخت تسهیلات بانکی در استان گفت: بانک‌ها باید در قبال مشکلات استان، احساس مسئولیت کنند و از هدر رفت وقت جلوگیری کنند.

دکتر فدائی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات بانکی عنوان کرد: در تبصره ۱۸ هم استان کرمان به لحاظ درصد پرداخت این تسهیلات آخر است، چطور بانک‌های دیگر استان‌ها می‌توانند پرداخت کنند، اما ما نمی‌توانیم. وی ادامه داد: وضعیت بانکهای استان ما چرا اینگونه است؟ مقررات و بخشنامه‌های ما فرق دارد؟ پرداخت‌هایی که استان‌های دیگر دارند را ما نداریم.
استاندار کرمان گفت: مردم آنقدر از بانک‌ها ناامید هستند که اصلا مراجعه نمی‌کنند تا برای بانک معرفی شوند. فدائی بیان داشت: به نظر می‌رسد که باید از بانک مرکزی دعوت کنیم تا جلسه‌ای با شورای مرکزی بانک‌های استان داشته و وضعیت بانکی استان را بررسی کنند.
از بانک مرکزی بخواهیم گروهی را برای بررسی وضعیت بانک‌های استان کرمان بفرستند.
وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات کرونا تا آخر مهر ماه تمدید شده است، همه پرونده‌هایی که به بانک می‌فرستیم توسط گروه ۵ نفره نخبگان بانکی سریعا باید تعیین تکلیف شوند.
فدائی با بیان اینکه 'چرا وقت را بی‌جهت از دست می‌دهید' گفت: مگر ما مشکل بیکاری و اشتغال نداریم، مگر سال جهش تولید نیست؟، چرا پول در بانک مانده و پرداخت به طرحی نشده است‌. با تاکید استاندار کرمان، مقرر شد تا طی یک هفته آینده همه بانک‌ها، طرح‌های ابلاغی را تعیین تکلیف کنند و اعتبار مانده نداشته باشند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2635
اخبار مرتبط
نظرات شما