• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
استاندار کرمان:

تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کرمان و سیرجان همچنان با مشکل روبرو است

استاندار کرمان گفت: در بحث تامین زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کرمان و سیرجان با مشکل روبرو هستیم به طوری که زمین پیشنهادی در نقطه‌ای از شهر کرمان قرار گرفته که به لحاظ تامین آب با مشکل مواجه هستیم.

دکتر "محمدجواد فدایی"  در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی با وی با بیان اینکه در کل شهر کرمان با مشکل آب روبرو هستیم که برای زمین پیشنهادی طرح اقدام ملی مسکن این مشکل دو چندان است گفت: با فرض اینکه آب در این زمین پیشنهادی هست، برای احداث یک خط انتقال آب و مخزن به حدود 340 میلیارد تومان اعتبار با قیمت فعلی نیاز داریم که در تامین اعتبار آن مشکل داریم و با اعتبارات وزارت نیرو این کار شدنی نیست ضمن آنکه وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد دادند که زمین‌های دولتی که به شرکت‌های مثل مس واگذار شده را پس بگیریم اما مشکل تامین زمین برای طرح اقدام مسکن ملی شهر کرمان هنوز به صورت کامل حل نشده اتست.

استاندار کرمان با پیشنهاد اینکه زمین‌های بافت قدیم را می‌توان تملک کرد اما نیاز به اعتبار داریم، اظهار کرد: با این اقدام بافت قدیم شهر احیا می‌شود اما برای تملک زمین های این مناطق نیز نیازمند اعتبارات خاصی هستیم.

وی در ادامه سخنان حود درباره مشکل حریم قلاع دختر و اردشیر کرمان گفت: مدت‌هاست که ساخت و ساز در حریم قلاع دختر و اردشیر ممنوع شده است و به افرادی که در این منطقه ملک دارند باید زمین معوض داده شود و در مقطعی از زمان زمین هایی برای معاوضه اختصاص داده شد اما کافی نبود و تقاضا داریم که زمین هایی در این خصوص از سوی وزارت راه و شهرسازی اختصاص داده شود تا بتوانیم این نارضایتی اجتماعی را هرچه سریعتر حل کنیم.

فدایی بیان کرد: یکی از راه‌حل‌ها تملک زمین شرکت نفت است. ما نباید دنبال زمینی در شرق شهر  کرمان باشیم زیرا در شرق شهر با مشکل تامین آب مواجه هستیم و باید به سمت تامین زمین در غرب شهر برویم.

وی خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: برای حل مشکل تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن، زمین‌های دولتی مرغوب داخل شهر را که قانونی در اختیار دارید با زمین‌هایی که مرغوبیت آنها کمتر بوده و خدمات آن فراهم است تهاتر کنید و همچنین روستاهایی که در حریم شهر قرار داشته و امکان بالقوه تبدیل به شهر را دارند مورد مطالعه و بررسی قرار داده تا بتوانیم بخشی از مسکن شهری را از این طریق حل کنیم.

به گزارش ایسنا، مدیرکل راه و شهرسازی در واکنش به این پیشنهاد استاندار مبنی براینکه از زمین‌های شرکت نفت برای طرح اقدام ملی مسکن استفاده کنید، گفت: زمین‌های این منطقه بزرگ نیستند که بتوانیم از آنها برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن استفاده کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/2730
اخبار مرتبط
نظرات شما