• چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024

  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 24 April 2024
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان خبر داد

900 صنعت کوچک و بزرگ در استان کرمان گازدار شده اند

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: از ابتدای تاسیس این شرکت تاکنون 900 صنعت عمده و جزء در سراسر استان کرمان گازدار شده اند.

منوچهر فلاح با اعلام این خبر افزود: در سال 99 تعداد 270 صنعت کوچک و بزرگ در استان کرمان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند، به نحوی که در هر روز کاری قریب به 1000 متر مکعب در ساعت، ظرفیت گازرسانی به صنایع ایجاد شد.

وی افزود: گازدار شدن این صنایع نشان دهنده وابستگی مستقیم آنها به صنعت گاز است که امیدواریم بتوانیم در ادامه کار صنایع باقی مانده استان را نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند سازیم.

فلاح ضمن اشاره به نقش موثر سوخت گاز طبیعی در کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از قطع درختان و همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، بر ضرورت توسعه گازرسانی و تامین گاز موردنیاز صنایع استان تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در ادامه به اهمیت گازرسانی به روستاها نیز اشاره کرد و گفت: گازرسانی به روستاها، علاوه بر کاهش قطع درختان و حفظ منابع آبی که در حال حاضر از مهمترین مسائل کشور است، در توسعه روستاها و همچنین جلوگیری از مهاجرت روستاییان موثر واقع می شود.

وی عنوان کرد: صنعت و کشاورزی به طور کلی به یکدیگر وابسته هستند، یعنی نمی‌توان گفت کشاورزی ما از صنعت بی‌نیاز است یا صنعت از کشاورزی. بنابراین گاز رسانی به صنایع و سایر مناطق روستایی به معنای پیشرفت در امر تولید و اشتغال زایی است.

فلاح بیان کرد: اولویت شرکت گاز استان کرمان همیشه خدمت رسانی به هم استانی های عزیز بوده و ما در تلاش هستیم تا در کمترین زمان ممکن، سایر نقاط استان را از نعمت گاز طبیعی بهره مند سازیم که در این رابطه پیش بینی می شود در سال 1400 با گازرسانی به باقیمانده شهرهای استان درصد خانوار شهری به 99.6 درصد، روستایی به 60 و کل استان به 87 درصد برسد.

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3068
اخبار مرتبط
نظرات شما