• جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024

  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 10 May 2024
شهردار کرمان تأکید کرد:

ضرورت پیگیری جدی و اجرای سریع پروژه‌های عمرانی

شهردار کرمان با تأکید بر ضرورت پیگیری جدی و اجرای سریع پروژه‌های عمرانی بیان کرد: مردم و اعضای شورای شهر انتظار دارند ثمرۀ طرح‌ها و پروژه‌ها شهری را در مدت باقی‌مانده از این دورۀ مدیریت شهری ببینند.

سیدمهران عالم‌زاده،در جلسۀ پیگیری پروژه‌های عمرانی‌ شهرداری افزود: درست است که به پایان این دوره از مدیریت شهر و شورا نزدیک می‌شویم، اما در این مدت باقی‌مانده هم برخی پروژه‌ها باید کلنگ‌زنی و آغاز شود تا اینکه تا زمان شروع به‌کار دورۀ جدید شورا و شهرداری، شهر معطل نماند و پروژه‌های موردنیاز شهروندان اجرا شود.
وی خاطرنشان کرد: سایر پروژه‌ها هم طراحی شده و در مرحلۀ شروع به‌کار هستند که از همکارانم در شهرداری تقاضا دارم این پروژه‌ها را با جدیت به نتیجه برسانند و زمان را از دست ندهند.
شهردار کرمان با اشاره به پشتیبانی مطلوب معاونت مالی و اقتصادی از پروژه‌های مختلف در حال ساخت، بیان کرد: مدیران شهری، هر مشکل جدی را که در روند اجرای پروژه‌ها پیش می‌آید، اطلاع دهند تا سریع‌تر پیگیری و برطرف شود.
عالم‌زاده بیان کرد: همۀ کارکنان و مدیران شهرداری در این دوره با همت عالی خود نشان دادند که از تمام قوای خود در جهت عمران و پیشرفت شهر استفاده می‌کنند.
وی افزود: عملکرد شهرداری در این دوره مورد توجه همۀ دستگاه‌های اجرایی و نظارتی قرار گرفته و عملکرد شهرداری را قابل قبول ارزیابی کرده‌اند که این مهم، نتیجۀ همراهی اعضای شورا و تلاش تک‌تک کارکنان شهرداری است و باید قدر همدلی شکل‌گرفته را بدانیم.
شهردار کرمان، همدلی را مهم‌ترین سرمایۀ شهرداری و هر سازمانی دانست و خاطرنشان کرد: همدلی از عناصر ضروری در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهری است؛ بنابراین، از تمام کارکنان شهرداری می‌خواهم که در جریان انتخابات پیشِ رو، همدلی خود را از دست ندهند.
عالم‌زاده با اشاره به ابراز رضایت دستگاه‌های نظارتی از عملکرد کارکنان و مدیران شهرداری، تأکید کرد: در جریان انتخابات باید اختیار عمل به مردم داده شود و نباید سلیقۀ شخصی خود را به لحاظ جایگاه اداری که داریم به دیگران تحمیل کنیم.
وی افزود: از کارکنان شهرداری تقاضا دارم مسئولیت خود را درگیر حواشی سیاسی نکرده و تمرکز خود را بر انجام مسئولیت‌های محوله بگذارند.
شهردار کرمان بیان کرد: در راستای اصلاح طرح تفصیلی لازم است اصلاح کاربری بخشی از زمین‌های زراعی و باغ‌ها در منطقۀ دو و سه در دستور کار شهرداران این مناطق قرار گیرد.
عالم‌زاده افزود: هر یک از مناطق پنج‌گانه، بهسازی کامل یک خیابان را به‌طور ویژه در دستور کار خود قرار دهند.
وی درخصوص نیاز به مسدودسازی مسیر جهت اجرای فاز دو پروژۀ پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» (ارگ) و خیابان «تجلی»، بیان کرد: لازم است مسیرهای جایگزین در نظر گرفته شود تا کار سریع‌تر پیش برود و از فرصت تعطیلی اصناف، برای پیشبرد سریع‌تر پروژه استفاده شود.
پیشرفت 30 درصدی بازسازی اتوبوس‌های درون‌شهری
در این نشست، هادی خدادادی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان با اشاره به پیشرفت 30 درصدی فاز دوم پروژۀ بازسازی اتوبوس‌های درون‌شهری، بیان کرد: در حال تأمین قطعات موردنیاز هستیم و بازۀ زمانی 60 روزه را برای پایان فاز دوم پیش‌بینی می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری نیز با اشاره به خرید 20 دستگاه GPS گفت: در حال نیازسنجی سازمان‌ها و واحدهای مختلف شهرداری هستیم تا براساس نیاز، تعداد بیشتری دستگاه GPS خریداری شود.
حیدر هادی‌زاده با اشاره به آماده بودن 21 کیلومتر فیبر نوری، خاطرنشان کرد: فیبر نوری در مناطق چهار و پنج شهری، سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر، سازمان عمران و بازآفرینی شهری و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اجرا شده و در حال اجراست.
پنج بوستان در منطقه یک در حال ساخت است
شهردار منطقه یک کرمان نیز در این نشست، با اشاره به اینکه پنج بوستان در منطقه یک در حال ساخت است، یادآور شد: پارک «کودک»، بوستان «رُز»، باغ‌راه شمالی، پارک «بانوان» و بوستان «بازیافت»، از پروژه‌های در حال اجرای منطقه یک شهر کرمان هستند.
محمدرضا نخعی افزود: بازسازی ویژه و کامل چهار پارک «نماز»، «مفتح»، «قدس» و «بهشت» را امسال در برنامه داریم.
وی بیان کرد: بهسازی کامل و ویژۀ خیابان «مهدیه» و نورپردازی خیابان «شهید کامیاب» نیز در برنامۀ سال‌جاری قرار دارد.
ساخت پنج پارک در منطقه دو
شهردار منطقه دو کرمان نیز با اشاره به در حال ساخت بودن پنج پارک در منطقه دو بیان کرد: پارک «احمد هدایت» در خردادماه و پارک «هاتف اصفهانی» تا آخر اردیبهشت‌‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد و تلاش داریم ساختِ پارک جنب استخر «اشکان» و پارک جنب «مسجدالمعین» نیز ظرف سه ماه آینده به پایان برسد.
رضا خیاط‌زاده افزود: چهار پارک نیز در بلوار «کشاورز»، شهرک «حسن‌آباد»، کورۀ «داوودی» و شهرک «شهرداری» ساخته می‌شود که در حال طراحی است.
پارک «کودک» در منطقه چهار ساخته می‌شود
شهردار منطقه چهار کرمان نیز بیان کرد: پارک «کودک» در منطقه چهار در حال ساخت است و تملک‌های موردنیاز آن در حال پیگیری است.
علی عسکری با اشاره به برنامۀ این منطقه درخصوص بهسازی بوستان‌های قدیمی در سال‌جاری، افزود: پارک «چمران» در شهرک «جواران» طراحی شده و پارک «بحران» نیز در حال طراحی است.
در این جلسه همچنین گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های آسفالت، بازار «قلعه‌محمود»، بهسازی میدان «هفت‌باغ» و میدان «کوثر»، بهسازی ورودی‌های شهر، رینگ شهر، ساماندهی آب‌های سطحی، آرامستان جدید و غسالخانه، پیگیری مجوز انتشار اوراق مشارکت، ساختمان‌های جدید ایستگاه‌های یک و دو آتش‌نشانی، دیتاسنتر و ساختمان جدید سازمان فاوا، بازارچه‌های مشارکتی، میدان دام زنده و پارک گردشگری، ارائه شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3089
اخبار مرتبط
نظرات شما