• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
شرح مختصری از یک ملاقات؛

در دیدار محسن جلالپور و علیرضا رزم حسینی چه گذشت؟

علیرضا رزم حسینی چندی است که از کرمان فاصله گرفته و سکان اداره استان خراسان رضوی را عهده دار شده است.با این حال مثل همه کرمانی ها دلش با کرمان است هرچند از آنچه پس از واگذاری مسوولیت استانداری کرمان بر او گذشت دلگیر هم باشد.رزم حسینی نسخه توسعه ای را برای خراسان پیچیده که پیش از این در کرمان اجرایی اش کرده و احتمالا با سعی و خطای کمتر در خراسان، نمود خواهد یافت.محسن جلالپور که در روزهای اخیر برای شرکت در یک نشست تخصصی به مشهد سفر کرده بود در فرصتی که در خلال این سفر می یابد با رزم حسینی دیدار می کند و سخن به احوال «کرمان» و «خراسان» و «رزم حسینی» می رسد.شرح مختصری از این دیدار را از پست اینستاگرامی جلالپور بخوانید:

برای من کمتر جایی روی این کره خاکی مثل #مشهد عزیز و دوست داشتنی است. دلم اینجا آرام می گیرد و روح و روانم صیقل می خورد از گذشته های دور این شهر را اندازه سرزمین مادری ام دوست داشته ام و با وجود دوستان با محبتی مثل شافعی، شریعتی مقدم، محمدزاده، بحرینیان، توکلی رضایی، مهدی زاده و...هیچگاه در خیابان های این شهر احساس غربت نکرده ام.
حالا حضور علیرضا رزم حسینی در استانداری خراسان، این حس خوب را مضاعف کرده است. برای حضور در سمیناری یک روزه به دعوت انجمن پسته به مشهد سفر کردم و علاوه بر توفیق زیارت، مجال گپ و گفت با دوستان قدیمی را هم یافتم.
از صبح دیروز درگیر همایش شدم، بعد از ظهر از دو بنگاه متفاوت مشهد بازدید کردم و شب هم ساعتی با استاندار خراسان رضوی به گفت و گو نشستم.
 بی تعارف؛ رزم حسینی سیاستمداری توسعه طلب و عمل گراست. او پنج سال سکان استانداری کرمان را در دست داشت و عملکردی قابل قبول به یادگار گذاشت.
در ملاقات دیشب او را خسته دیدم اما واضح بود از حضورش در خراسان خرسند و از پیشبرد برنامه هایش راضی است.
رزم حسینی برخی تجربه های آزموده شده در کرمان را به خراسان آورده و آن طور که متوجه شدم، مأموریتش محرومیت زدایی از مناطق محروم استان و تقویت بنیه بخش خصوصی این منطقه است.
پیش از این رزم حسینی برای محرومیت زدایی و ایجاد تحرک اقتصادی، استان کرمان را به ۲۳ منطقه تقسیم کرده و مسوولیت هر منطقه را به یکی از بنگاه های بزرگ سپرده بود.
خراسان رضوی هم در حال حاضر به ۶۰ منطقه معین اقتصادی تقسیم و زعامت توسعه هر منطقه به یکی از بنگاه های بخش خصوصی این استان سپرده شده است.
 مأموریت بنگاه های معین، کمک به محرومیت زدایی و تسریع توسعه منطقه است.
پیش از این ررم حسینی برای محرومیت زدایی و ایجاد تحرک اقتصادی، استان کرمان را به ۲۳ منطقه تقسیم کرده و مسوولیت هر منطقه را به یکی از بنگاه های بزرگ سپرده بود.
خراسان رضوی هم در حال حاضر به ۶۰ منطقه معین اقتصادی تقسیم و زعامت توسعه هر منطقه به یکی از بنگاه های بخش خصوصی این استان سپرده شده است.
مأموریت بنگاه های معین، کمک به محرومیت زدایی و تسریع توسعه منطقه است.
رزم حسینی در همین مدت زمان کوتاه حضور در خراسان رضوی ارتباط خوبی با مدیران بخش خصوصی برقرار کرده و اطمینان داده که پشت آنها ایستاده است.
 این را دیروز از خلال گفت و گوهایم با بخش خصوصی خراسان رضوی متوجه شدم.
آنها می گویند استاندار بارها با آنها نشست و برخاست داشته و در جریان گرفتارهای هایشان قرار گرفته است.
پس از صحبت با فعالان بخش خصوصی و انتقال پیام آنها و پس از ملاقات با رزم حسینی اطمینان دارم استاندار کرمانی خراسان رضوی کارنامه قابل قبولی از خود به یادگار خواهد گذاشت.
 به خصوص این که او توانایی قابل قبولی در ایجاد تعادل سیاسی در منطقه و مذاکره با سرمایه گذاران دارد و در مدت زمانی کوتاه می تواند تحولاتی شگرف در این استان ایجاد کند.
خدایا خراسان امام رضا را گزند حاشیه و سیاست در امان دار. آمین.
 
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/319
اخبار مرتبط
نظرات شما