• جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024

  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ -
  • 19 April 2024
در سمیناری در دانشگاه شهید باهنر کرمان، بررسی شد

فراز و فرود «کارآفرینی» در دوران تحریم

سمینار "کارآفرینی در دوران تحریم" با حضور محسن جلال‌پور رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران و سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان به میزبانی انجمن علمی دانشجویان مدیریت دانشگاه شهید باهنر کرمان، برگزار شد.

 دکتر پور سعید عضو هیأت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه شهید باهنر کرمان در ابتدای این سمینار در تبیین کارآفرینی گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان در واقع نتیجه کارآفرینی یک خیّر بزرگ، مرحوم افضلی پور است، که نتیجه آن وجود خیل کثیری از دانشجویان و استادان امروز این دانشگاه است. در انجمن علمی بازرگانی به دنبال این هستیم که بین علم و عمل یک رابطه برقرار شود و بتوانیم از نخبگان استان و تجارب آنها در حوزه‌های مختلف برای دانشجویان رشته‌های: کسب و کار، مدیریت‌ بازرگانی، بازاریابی و کارآفرینی استفاده کنیم و در عرصه کارآفرینی حضور داشته باشیم.

 

سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان هم در ادامه به ابعاد کارافرینی در ایران و کرمان پرداخت و گفت: دوران تحریم فرصت خوب برای رشد کارآفرینی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان کارآفرینان کسانی هستند که اقتصاد و سازمان‌ها را زنده می‌کنند و لازمه این کار انطباق کامل است.

طبیب زاده افزود: کارآفرین در حقیقت ارزش آفرینی است که باید به خوبی شناخته شود.

 

محسن جلال پور رئیس سابق اتاق بازرگانی نیز در این سمینار با بیان اینکه در عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی به بهانه‌های مختلف از سوی قدرت‌های جهانی همیشه دچار تحریم بوده‌ایم گفت: نباید گذر از تحریم مبنای اهداف اقتصادی ما قرار گیرد بلکه شکست تحریم موضوعی است که باید به آن توجه شود. هر دو این موضوعات یک راه‌حل مشترک دارد و آن استفاده از تجربه‌های مدیران گذشته و به‌کارگیری آن‌ها در راستای کار علمی و کارشناسی است.

جلال‌پور استفاده تکراری از سیاست‌های غلط اقتصادی را دلیل عدم موفقیت در دور زدن تحریم‌ها دانست و گفت: سیاست‌گذاری‌ها برای مبارزه با گران‌فروشی و نداشتن برنامه هماهنگ برای حل این معضلات موجب کند کردن سرعت در طی کردن مسیر پیشرفت می‌شود.

رئیس سابق اتاق بازرگانی کرمان از تسهیل به عنوان راه‌حل مقابله با تحریم نام برد و گفت: با باز کردن فضا، راه دادن به بخش خصوصی کشور که امروزه در وضعیت خوبی به‌سر نمی‌برد و توانمند کردن آن می‌توان به افزایش تولید و عرضه رسید که این موضوع باعث کاهش قیمت، ایجاد شرایط رقابتی، پیدا شدن بازارهای جدید و کارآفرینی می‌گردد.

 جلال‌پور، میهن‌پرستی، نگاه به منافع ملی، فکر توسعه‌ای و آزادی‌طلبی را حس مشترک همه کارآفرینان عنوان کرد و گفت: تحریم نقطه مقابل آزادی‌طلبی است و همین نکته می‌طلبد تا کارآفرینان فعال‌تر عمل کنند.

جلال‌پور کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را مسبب تحول در جامعه ایران دانست و گفت: ۵۰ سال شهردارهای مختلف تهران نتوانستند مشکل ترافیک و آلودگی هوا را حل کنند، اما گروهی دانشجو و جوان با ایده تاکسی‌یاب‌های آنلاین تا حدودی به حل این معضل کمک کردند.

 این فعال اقتصادی تاکید کرد: اقتصاد ده سال آینده با اقتصاد امروز کاملا متفاوت خواهد بود. کارآفرینی امری طولانی ‌مدت است و باید صبر داشت و روی ایده‌ها کار کرد.

 

لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/322
گالری عکس
اخبار مرتبط
نظرات شما