• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
در دیدار مدیر امور معدن و مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه مطرح شد

تلاش شبانه‌روزی و سختی کار در معدن

مدیر امور معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان همزمان با روز معدن و آغاز هفته معدن گفت: از ابتدای اکتشاف این معدن تاکنون، یک میلیارد و 578 میلیون تن خاک از معدن مس سرچشمه استخراج شده است.

مهندس جواد حکیمی، در جریان دیدار مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه با پرسنل امور معدن به‌مناسبت «روز معدن»، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این امور گفت: در 28 فروردین سال 1367 در پی پیشنهاد وزارت معادن و فلزات به ‌هیأت وزیران، نام‌گذاری روز اول خردادماه به نام روز معدن به تصویب رسید.
وی در تشریح علّت این نام‌گذاری افزود: با توجه به این‌که از حدود سال 67 شکوفایی اقتصاد با وجود پتانسیل خوب معادن در کشور، به سمت معدن می‌رفت، این رویکرد در صنعت کشور به‌خوبی سازماندهی شد تا اقتصاد کشور از بیگانگان بی‌نیاز شود.
حکیمی با اشاره به این‌که از ابتدای اکتشاف در معدن مس سرچشمه، تاکنون یک میلیارد و 578 میلیون تن خاک از معدن استخراج شده، گفت: از سال 1362 به بعد که ماده معدنی را برای فرآوری به کارخانه ارسال می‌کردیم، از این مجموعه تقریباً 857 میلیون تن باطله  و 85 میلیون تن خاک با متوسط 28صدم اکسید، به هیپ‌های فعال ارائه شد.
حکیمی ادامه داد: تاکنون 635 میلیون تن خاک با متوسط عیار 83صدم درصد هم به سمت کارخانه رفته است؛ ضمن این‌که این عیار خاک قبلاً 85صدم و گاهی 9دهم درصد بود که این عیار خاک را به 83صدم درصد رساندیم.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در سال‌های آینده این عدد به سمت پایین نزول کند که با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که در دست اقدام است، سعی می‌کنیم  تا 5سال آینده این عیار را در حدود 62صدم درصد حفظ کنیم.
مدیر امور معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان عنوان کرد: وقتی می‌گوییم عیار خاک به میزان 62صدم درصد است، باید سختی کار تیم معدنی را به‌خاطر آورد که شبانه‌روز با دشواری و در برخی موارد با امکانات فرسوده 40ساله این کار دشوار و پیچیده را انجام می‌دهند تا این درصد به‌دست آید.
حکیمی با تشکر از حضور روابط عمومی برای تبریک روز معدن، تاکید کرد: اگر موفقیتی برای مجتمع شکل می‌گیرد قطعاً حاصل تلاش همه امورهای مختلف، از بخش‌های تولیدی تا پشتیبانی است که با همکاری و همدلی در کنار هم خدمت می‌کنند.
در کنار امور تولیدی مجتمع هستیم
مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این دیدار، در سخنان کوتاهی گفت: کشف معدن و شروع معدن‌کاری در سرچشمه، موجب برکات فراوانی بوده و همچنان تا امروز، اقتصاد منطقه و کشور را با تلاش همکاران عرصه معدن و دیگر امور تولیدی مجتمع، رونق بخشیده است.
ابوالهادی ضمن تبریک روز معدن به مدیر و پرسنل امور معدن، تاکید کرد: ما در روابط عمومی مجتمع، همواره کوشیده‌ایم که در کنار امور تولیدی باشیم و ضمناً ارتباط بین بخش‌های مختلف مجتمع و همچنین ارتباط امر تولید با ذی‌نفعان شرکت مس را به شکل‌های مختلف حفظ کنیم و گسترش دهیم.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/3303
اخبار مرتبط
نظرات شما